Annons:
Etikett09-skolan
Läst 822 ggr
[mia-38]
12/17/08, 7:32 AM

Bra lärare?

Har era barn bra lärare i skolan?

Min son har en klassföreståndare nu i gymnastiet som är ganska knäpp.
Igår kom sonen hem och sa att han hade sagt att han skulle leta upp vad hypokondriker var för nåt.
Det visste Emil så han sa det. Men Emil lider tyvärr av B12-brist och har en släng av magkatarr.

Innan har denna läraren sagt att Emil inte klarar av skolan. _"Det går aldrig".
_

Får en lärare vräka ur sej vad som helst?

Jag skrev ett mail till denna läraren igår och frågade varför Emil skulle leta upp det ordet.
Jag har intyg som bevisar vad Emil lider av så det ska han få.

Usch! för sånna lärare.

Annons:
Tatsja
12/17/08, 8:49 AM
#1

Anklagade han Emil för att vara hypokondriker? Kanske kontra med att be läraren söka ordet empati istället.

Lärare får inte uttrycka sig så. Det är fel. Prata med rektorn och påpeka detta

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
12/17/08, 9:56 AM
#2

Emil ska till läkaren i morgon för att kolla sitt värde på B12 igen. Och då ska vi begära ett färskt intyg som vi ska sticka under näsan på läraren.
Mötet vi skulle haft med honom i morgon skippar vi eftersom läkarbesöket är viktigare.

Ska även kontakta rektorn och fråga om en lärare får betee sej på detta viset.
Dagen innan hade han ju sagt att han ser att Emil inte mår bra. Och dagen efter får sonen sej en gliring.
Vi hade bett om att få möten kvällstid då det är enklare för både mej och Emils pappa att komma då. Men detta nonchaleras.

Nu är vi trötta på detta och jag kommer att strida för Emils rätt.

sandra1977
12/17/08, 9:58 AM
#3

jag hade gått till skolan o letat upp läraren!! inte skrivit ett mail som han kan ignorera,det blir mycket obehagligare om han blir ställd mot väggen i ett oanat ögonblick.lycka till.

Asa-N
12/17/08, 2:53 PM
#4

Tack och lov har Malin jättebra lärare.

[mia-38]
12/17/08, 3:08 PM
#5

#3. Det tillfället kommer. Var så säker. Detta tänker jag inte låta gå förbi obemärkt!

sandra1977
12/17/08, 3:40 PM
#6

det förstår jag!!! hejja dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: