Annons:
Etikettomröstningar
Läst 1063 ggr
[mia-38]
2008-11-22 15:16

Ej accepterad?

Tänk dej nu att du träffat en karl. En som du verkligen tycker om och vill satsa på. Han känner likadant.
Men hans barn accepterar inte en ny kärlek i hans liv. De är svartsjuka och gör livet surt för dej när du är hos de.

Vad gör du?

Annons:
SimsBrooke
2008-11-22 18:45
#1

Jag tog Annat alternativ, jag skulle nog sätta mig ner och prata med barnen och berätta att han fortfarande finns för dem och att deras mamma fortfarande är deras mamma och att jag inte skulle försöka ta hennes plats.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mia-38]
2008-11-22 19:03
#2

Jag valde att han skulle prata med barnen om detta. Jag har själv varit i den sitsen för ett halvår sedan.
Vi träffades ett tag utan barnen. Och när vi väl ville dra in de i det hela så tog det stopp från barnens sida. Pappan var feg och lät de bestämma så jag valde att lämna det hela.

Cagi
2008-11-22 22:19
#3

Kämpar så länge jag orkar, till slut tar det slut :-(

Har varit med om detta….

[mia-38]
2008-11-22 22:22
#4

Cagi, har du problem med partnerns barn? Vill du berätta mer?

MVH Mia

Tuvalu
2008-11-23 12:23
#5

Jag valde annat alternativ men det är svårt att veta hur man verkligen skulle agera innan man har den erfarenheten. Men jag tror att jag skulle träffa honom när barnen inte är där och sen kanske komma dit på korta besök typ fika när barnen är hos honom. Då skulle de förhoppningsvis vänja sig vid mig och de skulle fortfarande känna att de till största delen har sin pappa för sig själva.

Men om han hade barnen på heltid så skulle det ju bli svårare…

[mia-38]
2008-11-23 12:25
#6

Det hjälpte inte i det falleyt jag var i. Han hade barnen varannan helg. Men även då skulle de bestämma. Vi träffades endast på de helger först då han inte hade barnen. Sedan tyckte vi ju att det blev så pass seriöst mellan oss att vi skulle dra in de. Men inte då.
Han sa han pratat med de men att de inte ville att jag skulle komma.

Annons:
Tuvalu
2008-11-23 12:31
#7

Förvånad Han gav upp innan du ens fått en chans?

[mia-38]
2008-11-23 12:32
#8

Vi försökte och försökte med hans barn. Men de tjurade. Jag vet ju inte om det var sant. Om det bara var som han sa. Men nu i somrars så ville han seriöst. Men jag gav upp efter många turer hit och dit.

Cagi
2008-11-23 19:20
#9

Det är slut sen två år tillbaka. Det gick inte, de hade en mur runt omkring sig och det var alltid vi och dom och kom vi(jag o mina barn) på besök kunda man höra en suck som sa.men vi skulle ju ha myskväll, när ska de gå? Och då hade man inte ens få ta av sig ytterkläderna….

Men sen hade barnen seperationsånger från sin pappa och de slängde ut en från sängkammaren för att de skulle sova med sin pappa och då var hans barn i 9-11 års ålden.

Det är inte alltid lätt men efter några år gav jag upp….

Men behöver inte vara helt fel att fortsätta kämpa….

MEN jag gav upp

[mia-38]
2008-11-23 19:26
#10

Cagi…Kunde inte pappan prata med sina barn? Hade han försökt med detta?
Men jag vet ju hur det är eftersom jag själv varit inne i det. Man blir frustrerad eftersom de inte ger det en chans. Ser de inte att föräldern blir olycklig?
Det där har jag pratat mycket med min son om. Om han blir svartsjuk när det kommer in en ny kille. Men han tycker bara det är kul att mamma har träffat någon då.

christ
2008-11-24 22:59
#11

jag har skrivit förr om MITT barn so, har drogproblem.min sambos son har ADHD och vi får försöka hjälpas åt…. Nu sen fradag har vi sambos son boende här på heltid då sociala placerat honom här(TACK).Att barnen alltid ska komma iklämm…

Upp till toppen
Annons: