Annons:
Etikett09-skolan
Läst 1089 ggr
[mia-38]
2008-11-18 07:35

Hur kommer era barn till skolan?

Här går det buss förbi ner till alla skolor i stan.
Det går även att cykla härifrån. Även att vi bor på landet så är det inte långt ner till stan och skolorna.

När Emil gick i mellanstadiet så cyklade han.
Nu när han gick i högstadiet och nu i gymnasiet så kör jag honom. Han har väldigt svårt att somna om kvällarna och sover gärna på morgonen. Så jag måste ringa och väcka honom och sedan hämta för att köra till gymnasiet.

Man kan tycka att han är så pass vuxen att han ska kunna sköta det där själv nu. Men jag ser gärna till så att han kommer iväg tills han är mogen att klara av det själv.

Hur löser ni det?

Annons:
Asa-N
2008-11-18 08:05
#1

Malin går till skolan, det tar ca 10 minuter. Jag ringer och kollar att hon är vaken när hon ska och det funkar perfekt, så har vi gjort sedan hon gick i 5:an vill jag minnas.

TheaGianneschi
2008-11-18 15:14
#2

Går och cyklar. skulle aldrig få för mig att ringa och kolla så dom är uppe, det är deras ansvar att ta sig till skolan. till och med den lille killen på 9 klarar det själv.

[mia-38]
2008-11-18 18:24
#3

Jo men om de nu inte klarar att gå upp pga de inte kan sova riktigt om nätterna. Man vill ju att de ska klara av skolan iallafall.
Hade min son haft lätt för att sova och somna tidigt så hade jag kanske heller inte ringt. Men alla är vi ju olika.

Katarinaj
2008-11-18 19:40
#4

Den store åker buss nu. Men jag kör min 9-åring till Skolan.

Jobbar jag med frukosten på jobbet börjar jag vid sex, så då ställer dom klockor och går upp själv, men jag brukar ändå ringa o kolla så att allt e ok.

Upp till toppen
Annons: