Annons:
Etikett13-mat
Läst 1203 ggr
[mia-38]
6/24/08, 9:55 PM

Middag?

Vad älskar era barn för käk mest av allt?

När jag var liten så stod köttfärsås med spagetti högst på listan. En vecka så gjorde mamma bara sånt….sen var vi rätt så trötta på det! hahahahah…..Skrattande

Min son älskar pizza…kebab….fläskpannkaka…kött o potatis.

Annons:
Katarinaj
6/24/08, 10:02 PM
#1

Får min minsta son välja blir det sås o potatis hemmagjorda köttbullar o broccoli, han äter det mesta faktiskt.

Den store har varit lite kinkigare med maten, men kyckling är väl en favorit o så gillar han "stark" mat.

Asa-N
6/24/08, 10:02 PM
#2

Hahaha fy för att äta samma 7 dagar i rad *hahaha*

Här äter hon allt utom grönsaker, det kan man enligt henne dö av *hahaha* livsfarligt med en enda liten gurkskiva t.ex. *S*

[mia-38]
6/24/08, 10:04 PM
#3

Stark mat jaaaa…det glömde jag. Min son är tokig i starka saker..hahahah…

När han var liten skulle han ha ketchup på ALLT!! Jag skulle göra mej till en gång och göra våfflor. Gissa vad han skulle ha på dom?? hahahah..KETCHUP!! Jag sa att det är inte gott på våfflor. Johodå….det skulle han ha minsann.  Så han sprutade på…och smakade….hahahaahh…minen på honom var obetalbar!!! Han har aldrig haft det på våfflor igen..hahaahahah…

Undrar varför…hahaah

Katarinaj
6/24/08, 10:11 PM
#4

Sen är det ju så när man jobbar ( gör inte jag för tillfället ) att man "orkar" inte alltid va duktig med matlagning, eller hur är det för er? I går blev det Ica:s pytt i panna o ägg. När jag var liten hade man pytt i panna när det blev ngt kvar av söndagssteken. Alltid söndagsstek, men det va mums….saknar mammas stek…

Asa-N
6/24/08, 10:20 PM
#5

Ketchup på våfflor!!! Vilken höjdare *not* Hahahaha

#4 Ja där känner jag igen mig…..

[mia-38]
6/24/08, 10:36 PM
#6

Näää..jag orkar inte alltid heller laga mat efter 8 timmar på jobbet…då är det behändigt att köpa hem en pizza…Oftast brukar jag bara köpa hem det till sonen….och en sallad till mej…Jag går upp i vikt bara jag tittar på pizzan..medans sonen är smal som en speta…

Annons:
LeTigre
6/25/08, 11:51 AM
#7

När vi inte orkar laga mat äter vi oftast gröt istället, eller fil. Vi är inte mycket för att äta tungt på kvällen ändå.

Mina barns favoritmat är pannkakor (sonen) och spagetti och köttbullar/köttfärssås (dottern). Lite klassiska barnrätter där :P Favoritgrönsaker är broccoli, gurka, babytomater och majs. De första åren serverade jag aldrig "barnmat" utan lagade all möjlig konstig mat hemma och kanske hjälpte det förmina ungar har aldrig ratat mat för att de inte känner igen den. Det funkar hur bra som helst med maten faktiskt, men istället sover de kasst så jag antar attd et jämnar ut sig :P

Tuvalu
6/25/08, 12:30 PM
#8

Jag tycker det är så skönt att bara behöva laga mat varannan vecka. Det blir mycket pasta, dels för att det är enkelt och dels för att barnen gillar det.

Men härom dagen var Anton sugen på kött och potatis så då blev det det.

Eftersom jag själv har gluten så kan jag ju inte äta pasta och är för lat för att koka eget till mig. Så nu blir det ris en hel del också.

F4353453
6/25/08, 10:55 PM
#9

Här är det pannkakor/våfflor och plättar som står högst upp på listan!

MSCF
6/28/08, 2:27 PM
#10

Min son har en förkärlek för Köttbullar och Parisare m Bröd.

Upp till toppen
Annons: