Annons:
Etikett09-skolan
Läst 1514 ggr
Asa-N
8/5/08, 10:15 PM

Skolstart?

Det börjar dra ihop sig till skolstart. Här börjar de den 18 augusti. När börjar de hos er? Har ni bytt skola? Klass?

Dottern börjar nu i 9:an så det ska under året väljas gymnasium, inte helt enkelt.

Annons:
Katarinaj
8/5/08, 10:25 PM
#1

Min 13-åring börjar Högstadiet och byter Skola och hans nuvarande Klass kommer att delas på tre och blandas med elever från 6:orna på den Skola han kommer till nu. För min del och sonens känns det bara bra, då det var mycket problem i hans nuvarande Klass, tror att det blir bättre nu.

Asa-N
8/6/08, 10:11 AM
#2

#1 Men då ska vi hålla tummarna för att allt faller på plats för honom nu :o)

[mia-38]
8/6/08, 7:53 PM
#3

Min son ska börja gymnasiet nu…Han hoppade av förra året pga olika skäl..men hoppas nu på att han kommer igen detta. Han ska gå ECDT…det har med el o datorer att göra….Första året är värst…sen kommer de roliga ämnerna som datakunskap…dataprogrammering o allt sånt..

Så vi ska hjälpa honom nu..så han kommer i genom detta.

Asa-N
8/6/08, 8:40 PM
#4

#3 Då håller vi tummen för honom också att han orkar dra sig igenom första året :o)

ryttarn
8/6/08, 11:24 PM
#5

Har precis suttit med äldsta dottern och bestält studieliteratur. Att börja på högskola är ingen lek, literaturen för första terminen brakade iväg på över 2000:-

I övrigt är det ett mellanår iår, inga skolbyten eller annat, nästa år blir värre….Nackdelen med att ha tre år mellan busungarna….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

medde
8/9/08, 12:56 PM
#6

Min tös börjar i klass 3 nu! Men hon vill inte till skolan alls!!!Inge glad att börja och tycker jag ska leta rätt på en annan skola till henne, Sitter och kliar mig i huvudet och mår inte allas bra av detta. Men hoppas detta vänder då skolastarten är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Asa-N
8/9/08, 2:36 PM
#7

Ja blir det som i våras för henne så får du nog fundera på att byta skola ändå :o/ men jag håller tummarna å det hårdaste för att "proppen" ska ha släppt.

Asa-N
8/9/08, 7:09 PM
#8

Ibland undrar jag om min dotter tappat hjärnan någonstans *S*

I förrgår så tyckte hon att hon behövde nya byxor till skolstarten. Jag tappade hakan ner i höjd med fotknölarna och gick till hennes rum och räknade de brallor hon köpt sedan JUNI månad, dvs under loppet av 2 månader. Det var 7 par!!!!!!!!!! Plus de 6 eller 7 par hon fått tidgare i år!!!

Oj var det så många par svarade hon……. *suck*

ryttarn
8/10/08, 11:49 PM
#9

#6 Rekomenderar http://skolvagran.ifokus.se/ jag fick mycket hjälp och stöd där när min grabb höll på att kana ur….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

medde
8/11/08, 12:09 PM
#10

#9 Har varit där och tittat. Det ligger en lång historia bakom min tös av mobbing och trakaserier. Tack för ditt råd.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Susann56
8/12/08, 8:27 AM
#11

Min minsta börjar 8:e klass.Han bytte skola då han gick upp i högstadiet.

Han hade jättedåligt på sina resultat i 6:an MEN första terminen i 7:an hade han redan fått G i alla ämnen.

Gissa hur sur jag var då jag visste att hans gamla lärare gjorde allt för att stjälpa honom.

Av vilken orsak kan man undra då? Jo för hon tyckte inte om mig. Alla skolor är inte bra.

Asa-N
8/12/08, 9:07 AM
#12

#11 Jösses en sådan person ska inte jobba som lärare, de ska sätta sig över sina egna åsikter om föräldrarna. Men vad roligt att det går åt rätt håll för grabben :o)

bloggtjejen96
7/29/10, 4:50 PM
#13

Jag ska börja i  8an. i 19 augusti.

Annons:
ingann
7/29/10, 6:22 PM
#14

Här börjar skolan den 23/8..  Den lille börjar i 8an och den store i 2an på gymnasiet:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

liwa
7/29/10, 8:18 PM
#15

Mina går fortfarande på dagis. Men i vår är det dags att välja skola för äldsta. Ska man välja en privat eller kommunal skola. Ska man ta den som ligger närmst för att alla kompisar går där eller ska man välja en skola man tycker är bra och som gynnar oss?

Massor av funderingar redan nu. Men som tur är så har jag tid på mig att fundera över det. :)

Mirjami-78
7/30/10, 12:55 PM
#16

Det är samma här den 23/8 börjar skolan här.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
7/31/10, 11:27 AM
#17

Min börjar om gymnasiet inne i Kalmar på IT-linjen. Och jag hoppas för hans skull nu att han kommer på rätt köl.
Han börjar den 24/8.

Upp till toppen
Annons: