Annons:
Etikett05-myndighetskontakter
Läst 1543 ggr
blondifire
2008-05-06 03:18

kontaktfamilj...

Är det nån som vet hur man gör för att få en kontaktfamilj? bor i gbg,kan tilläggas. min lilla tös som är 4 år skulle behöva en familj typ en gång i månaden och jag med .har henne 24/7 och det känns ohållbart.hennes pappa dyker upp typ en gång var 3e månad om ens det så naturligtvis vill hon inte åka med han nånstans,hon känner han inte och tror oxå hon känner sig oönskad av han.försökt o prata med han om det men får bara till svar att han kommer när han har tid.ja han är en idiot men det hjälper ju knappast…

så hur gör man? vem har rätt till kontaktfamilj eg?

S*Winsnes Wilda

Annons:
Asa-N
2008-05-06 06:48
#1

Det är väl socialen som håller i det. Men vad kriterierna är för det vågar jag inte svara på. Ska se om jag kan finna någon info om det.

martdat
2008-05-06 09:13
#2

Ja det är socialförvaltningen, här ligger det på avdelningen barn/familj/ungdom. Kriterier tror jag inte det finns fler än att den som ansöker känner att den behöver det. De gör i såfall en liten utredning efter en ansökan,utredningen går ut på att bedömma behovet och antal timmar. du kan ringa komunens växel och be om hjälp vem du ska ringa, tror inte att de nekar någon, det som varierar är timmarna, , Låter som att det är stödfamilj du vill ha?hoss en stödfamilj sover de över, har hon ingen vidare kontakt med pappan så kan du nog bli beviljad var 3e helg men det behöver du ju inte om du inte vill.utredningen består av vanligt samtal, kanske de även vill prata med typ dagis elr bvc oxå, men det kan vara olika från komun till komun, inget de måsste göra. sen får man hålla tummarna att det finns en bra familj som det känns rätt, men det är du som godkänner den innan ni sätter igång. Lycka till!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LeTigre
2008-05-06 14:05
#3

Det är väldigt olika från kommun till kommun men jag tror nog att ni om några har rätt till stöd. Det är som de andra sa socialen som har hand om förmedlingen av stödfamiljer. Lycka till!
Kom gärna och rapportera vilken respons du fått

Asa-N
2008-05-06 15:10
#4

Ja det är socialen enligt min väninna som är kurator, dock sjukpensionerad sådan numera.

blondifire
2008-05-07 02:07
#5

tack alla.ska ta kontakt med dom o återkommer med uppdatering..

S*Winsnes Wilda

Asa-N
2008-05-07 06:50
#6

Ja låt oss få höra hur det går.

Annons:
Upp till toppen
Annons: