Annons:
Etikett16-övrigt
Läst 1056 ggr
[Vargöga]
12/12/11, 12:57 PM

Nu är jag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag till ägaren av det gamla huset där jag skall flytta in. Alltså en liten lägenhet i en del av huset. Skrev på kontaktet idag och fick nyckeln.

SÅ från och med idag så "bor" jag där. Tja jag har ju inte flyttat mina saker än men det kommer väl så småning om.

Tyvärr dröjer det ytterligare 5,5 månader till innan jag är helt fri från mannen för det är då sista skedet av skilsmässan går igenom.

Annons:
ingann
12/12/11, 1:25 PM
#1

Grattis! Det kommer bli kanonmysigt att göra iordning lägenheten precis så som du vill ha det:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/12/11, 5:52 PM
#2

Ja verkligen. Var med första lasten nu i eftermiddags och det kändes verkligen bra. Några gardiner uppe och lite ljus i fönstret. Mysigt. Skrattande

Mirjami-78
12/12/11, 11:34 PM
#3

Grattis!!! Jag hoppas att du kommer att trivas bra i ditt nya boende.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Vargöga]
12/13/11, 12:38 PM
#4

Ja det hoppas jag med. :)Vill ju fara ditmen jag har inga möbler där ännu så jag blir nog kvar i detta hus ett tag till.

Mirjami-78
12/13/11, 8:20 PM
#5

Jag hoppas att du snart skall även få dina möbler dit…..Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Vargöga]
12/13/11, 8:29 PM
#6

Japp nu har jag bokat en paketbil till fredag så i helgen får jag sova i min lägenhet. Skrattande

Annons:
ingann
12/13/11, 11:25 PM
#7

Mysigt Skrattande Men tänk på att tända lampan om du ska upp på toan första nattenFlört När jag flyttade in i den nuvarande lägenheten gick jag i mörkret och gick som jag brukade…  Kom på mif när jag ar halvvägs ut i trappuppgången  som ligger motsvarande där gamla lghtens toa låg haha självklart hade jag ju inte låst dörren heller, annars hade jag kommit på det innan jag hade ena foten ute på kalla stengolvet;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/14/11, 7:32 AM
#8

Haha men oj så det kan gå. Lampa tänder jag alltid när jag går på toan om nätterna. Skrattande

[Vargöga]
12/15/11, 8:58 PM
#9

Det börjar inget bra. Värmen i huset har tydligen försvunnit så jag kanske måste flytta fram inflyttningen.

ingann
12/17/11, 11:30 AM
#10

Men oj vad tråkigt! Det är väl hyresvärden skyldig att fixa asap?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/17/11, 6:27 PM
#11

Oj jag har ju glömt att skriva. Värmen blev fixad igår så jag har nu sovit min första natt (igår) här i lägenheten. Äldsta dottern var med mig för att hjälpa mig att plocka upp ur lådorna.

Skrattande

Mirjami-78
12/17/11, 10:45 PM
#12

Vad härligt att höra att du kunde flytta in i din lägenhet och även redan sova där.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
12/18/11, 7:35 AM
#13

Underbart! Första dagarna efter man är färdigplockad går man bara och njuter av allt det nya.. Iaf gör jag det;) Kanske beror på att jag flyttar så sällanFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Vargöga]
12/18/11, 9:11 AM
#14

Jo det har gått smidigt med allt. Har bara någon låda kvar men jag har fått mer gjort än vad jag trott att jag skulle få så nu kan jag njuta av mitt nya hem. I natt var jag helt ensam. Vaknade av minsta ljud, det tar nog ett tag innan jag vänjer mig. Tungan ute

ingann
12/18/11, 9:50 AM
#15

Åh, vad snabb du är Förvånad För mig tar det alltid evigheter:)

Jag har alltid börjat med att sätta iordning soffa, soffbord och tv så man har nåt att göra på kvällarna o sen har jag tagit ungarnas rum tills de varit helt klara o sen köket o sist mitt rum Flört Så första nätterna har jag bara sovit på en madrass på golvet *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/18/11, 10:18 AM
#16

Hihi. Jag fick hjälp av ex-mannen att sätta ihop sängen och bokhyllorna och soffan. Har inte så värst mycket då jag bor i en liten tvåa på 42 kvm. Dotterna var jättesnäll och hjälpte mig i fredags och lördags. :)

ingann
12/18/11, 11:05 AM
#17

Vilken snäll ex-man du har:) OCH dotter!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/18/11, 4:23 PM
#18

Jo det är han. Vi har egentligen aldrig bråkat eller gapat och skrikit utan vi är bara oense om lite annat så vi är goda vänner även om vi inte är tillsammans längre.

Jo min äldsta tjej är så snäll och hjälper ofta till.

Upp till toppen
Annons: