Annons:
Etikett16-övrigt
Läst 1000 ggr
[Vargöga]
2011-12-18 17:02

Förverkliga en dröm?

Jag har sen jag var mycket liten pratat och drömt om Norge. Mamma har berättat detta för för jag har inget minne av det. Men Norge har alltid legat mig varmt om hjärtat. Jag har nu möjligheten att flytta dit men det är en del hinder på vägen.

Självklart vill jag ta med mig mina flickor men ex-mannen kommer inte att godkänna detta utan jag måste i såna fall lämna barnen efter mig. Jag kan ju förstå honom att han vill träffa barnen och det vill ju jag med göra.

Jag vet inte vad jag skall göra? Flytta och lämna barnen eller stanna kvar här och träffa barnen varannan vecka.

Hur hade ni gjort i en liknande situation? Behöver råd och tips kring detta.

Annons:
ingann
2011-12-19 07:15
#1

Hur gamla är barnen? vad vill de själva?

skulle de bli kvar i sverige så finns det ju helger och alla lov de kan komma på…

Lycka till!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
2011-12-19 09:49
#2

Barnen är 5, 7 och 9 år gamla. Har inte pratat med dom om Norge men jag vet att äldsta tjejen inte vill flytta med för hon har ju sina kompisar här redan.

ingann
2011-12-19 10:54
#3

Ja, i den åldern kan det nog vara svårt:(

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
2011-12-19 17:22
#4

Jo. Det är ju en känslig ålder. :(

ingann
2011-12-20 09:53
#5

iofs anpassar de sig rätt fort.. mina grabbar var 11 och 8 när vi flyttade till en ort där vi aldrig någonsin varit innan men de trivdes direkt och hade kompisar efter bara några timmar i nya skolorna;) ändå kom de in i klasserna mitt i höstterminen:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2011-12-25 20:46
#6

Jag skulle nog inte klara av att flytta iväg från mina barn, men har ju båda två på heltid.

Tror säkert att man kan ändå träffa sina barn även om det skulle vara en bit i mellan, men det skulle nog gå längre mellan träffarna. Sen tänker jag hur ens barn skulle ta det hela. Det skulle säkert bli många frågor om varför. Inte lätt….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Upp till toppen
Annons: