Annons:
Etikett15-ot-off-topic
Läst 2291 ggr
[Vargöga]
2011-12-18 20:24

Vad har jag gjort?

Ja mina inlägg haglar in men men.

Var till en väninna idag och vi kom in på och prata om en dejting-sajt. Självklart ville jag ju kolla vad denna sajt hade att erbjuda eller ja, nåt sånt iaf. Genast fick jag PM från killar som ville ha sex med en. Dom svarade jag inte ens på. En kille (man) skrev lite annat och enligt hans profil ville han bara ha vänner. Okej tänkte jag det är väl okej eftersom jag egentligen inte är ute efter en ny man i mitt liv. Men iaf så började han messa om att han gillade ha sex och ville ta mig bakifrån och liknande. Väldigt på liksom. Kan ju säga att jag inte är en sexmänniska och mannen som jag just gjort slut med inte fick sex på flera månader vet hur lite sex jag vill ha.

Jag vet inte hur jag skall tackla detta. Han har ju mitt mobilnummer nu.

Annons:
ingann
2011-12-19 07:08
#1

Har du ingen blockeringfunktion på mobilen?

Det du iaf bör göra är att tala om att du inte vill ha vidare kontakt och respekterar han inte det så har ju lämpligt nog stalking-lagen nyligen trätt i kraft så hänvisar du till den så slutar han nog skriva:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
2011-12-19 09:58
#2

Tack. Jag skall kolla upp den där blockeringsfunktionen.

ingann
2011-12-19 10:53
#3

Det tycker jag du ska göra! Har du den så tutar det bara upptaget om han försöker ringa och sms´en kommer inte fram:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
2011-12-19 17:24
#4

Har glömt bort att kolla upp detta. Finns iaf inte en sån funktion i min mobil så det blir väl att ringa operatören och blockera det på den vägen.

ingann
2011-12-20 09:51
#5

skickar han mycket? isf, skicka ett sms tillbaka och skriv att du sparat alla sms och tänker anmäla honom för stalking om han skickar ett enda mess till…

då slipper du kanske krångla med blockeringar:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
2011-12-20 15:45
#6

Faktiskt så har han inte skickat något sen igår morse så han fattade nog vinken ganska fort. Flört

Annons:
ingann
2011-12-21 16:25
#7

vad skönt! Jag fattar inte varför så många karlar tror att det är fritt fram med att prata sex bara för att tjejer finns på dejtingsidor…  Tror de att dejting är synonymt med sex/snusk så kanske de borde skaffa sig en ordbok;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Enbraman
2011-12-25 17:03
#8

Hmm jag tycker nog ändå man ska vara försiktig med okända människor tills man lärt "känna" dom lite mer. Kanske inte ge ut nummer och sånt för snabbt. Men å andra sidan dom mest luriga personerna är kanske dom med mest manipulativa egenskaperna och som framstår som kanonmänniskor tills dom har en i sitt grepp….. :(.

Man ska nog bara vara på sin vakt tror jag. Och kommer det till det att man vill bli av med någon. Säg det på ett snällt sätt bara. :)

Med Vänlig Hälsning

Mannen

[Vargöga]
2011-12-25 17:06
#9

Jo man skall vara försiktigt. Vilket jag inte var den här gången. :(

Han messade på julafton och ville ge mig en "julkorv". Bläää. säger jag bara.

Enbraman
2011-12-25 17:13
#10

Osmakligt :(. Om man nu av någon anledning vill ragga på någon härinne tycker jag man kan prata om ta reda på om det finns intresse först och ska man skicka erotiska meddelanden ska ju båda vara med på det såklart…..

Om det går ska du bara blockera honom bums tycker jag. Om du inte vill ha dess inviter och han vet det tycker jag han trampar låångt över gränsen.

Tyvärr är det nog lite så att många människor killar som tjejer tyvärr visar sina dåliga sidor på internet i skydd av vad dom tror är anonymitet det blir inte lika personligt som när man sitter mittemot varandra vid ett bord o fikar.

Fördelen med detta är ju att man kan sålla bort såna som man kanske skulle träffa och ev i framtiden skaffa förhållande med och när många år gått förstå att man lever med en männsika med flera hemliga otäcka sidor……. så man kan rata dom redan i internetstadiet. :)

Tyvärr har jag själv haft oturen ha förhållande med en människa med dubbelnatur och en egen agenda bakom den vänliga fasaden. Så lite erfarenhet av eländet har jag. Förhoppningsvis blir jag inte bitter bara av det.

Men jag är positiv i grunden och tror gott om människor och litar på människor från start tills motsatsen bevisas.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

[Vargöga]
2011-12-25 17:16
#11

Det var inte här på iFokus utan en dejtingsajt som jag bara skulle testa för att se hur det var. Rynkar på näsan

Enbraman
2011-12-25 17:29
#12

Aha sorry läste inte alla inlägg så jag såg inte om du skrivit det……

Ok, det är lite värre där flockas nog många av dessa typer. Det är nog bara att kolla efter varningstecken om man tycker att man är kapabel att se såna och hoppas man inte går på en nit. Det är nog tyvärr lite lotteri på alla sajter både forum, dejtning och sexsajter tror jag. Även den mest charmante kan vara den mest psykotiska.

Det är nog så människor funkar. Dock kan man kanske med lite tur fråga saker om man har det på internetnivå så man kanske kan förstår om den andre är en stalker eller saknar empati och så vidare. Eller så märker man inget om människan ifråga är manipulativ.

Jag har ju blivit lurad själv i ett förhållande i 9 år….. hon har en störning och levde dubbelliv.. hela tiden.

Men jag hade massor med varningstecken men ville inte se dom. Samtidigt som jag är toffligt snäll….. tyvärr i det här läget.

Jag tror nog livserfarenheter kan hjälpa till o upptäcka många av dessa typer. Men man kan nog aldrig vara helt säker. Men minsta tecken så tycker jag man ska bryta kontakten. Och angående verklighetskontakt ska man nog dra sig för så länge som möjligt och speciellt som kvinna kanske ha kontantkortstelefon och så, för att kunna ha kontakt utan att avslöja vem man är. Tror det finns väldigt väldigt många dåliga människor just på nätet, där det är lätt för dom att jaga sina byten.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

[Vargöga]
2011-12-25 17:30
#13

Ja det är ju så… :(

Annons:
Enbraman
2011-12-25 17:36
#14

Tyvärr ja :(. livet är inte lätt……

Med Vänlig Hälsning

Mannen

ingann
2011-12-25 19:11
#15

Fast man ska nog inte rata dejtingsajter direkt:) Jag har träffat 2 killar på det sättet som jag haft längre förhållanden (mer än 1 år) med… bägge har jag fortfarande kontakt med, den ena har varit hit till nya staden och hälsat på som kompis så det FINNS seriösa även på dejtingsajter:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Enbraman
2011-12-25 19:17
#16

Ha ha Nejdå det menade jag inte alls :)…. tvärtom dom är ju jättebra….. jag är själv den typen som har otroligt svårt att träffa någon, inte för mitt utseende men jag saknar flirt-genen…. jag är helt oflirtig även om jag tränar på det nu. Med andra ord så skapar jag liksom inte kontakt med någon för att gå vidare till en kontakt, inte ens på krogen eller privat fest…. inte ens när jag haft tjejer sittandes i knät som absolut vill ha kontakt och som jag i efterhand fått veta ville träffas och någon tom nämnde sex…. ha ha. Så trög är jag. Så för mig är ju såna sajter bra även om jag inte nyttjat dom mer än kikat nyfiket på dom ännu….. :)

Med Vänlig Hälsning

Mannen

Mirjami-78
2011-12-25 21:07
#17

Jag råkade ut för en sådan där typ för ett tag sedan….På en dejtningsajt. Han verkade seriös osv. men sen vände det på två röda….Han skickade sexvideo till min mobil m.m Jag ifrågasatte varför han gjorde som han gjorde men han fort. Till slut så skrev jag att om du nu inte slutar med detta så kommer jag polisanmäla detta hela. Han hade då hunnit kalla mig för ett och annat för jag skrev rakt ut att sådant här skickar man inte till en persson som man ej känner osv.

Till slut la han då av….Men han försökte även efter jag hade markerat men efter att han hotat med polisen så vågade han inte mera……

Man skall helt klart vara försiktig när man är på sådana sajter…..Jag träffade en del innan jag träffade min särbo. Vissa har jag kontakt med fort.

Tror det finns både män och kvinnor som håller på sä här….Varför vet jag inte. Kanske kan det vara att dessa är väldigt ensamna personer.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Vargöga]
2011-12-26 20:29
#18

Idag messade mannen igen och han gav sig verkligen inte. Det var bara kn***a som gällde för hela slanten. Till slut efter att inte ha svarat honom så messade jag: Kan du vara så snäll och sluta messa mig. Har inte fått ett enda mess sen dess. Hoppas han fortsätter så i framtiden med annars får jag försöka blocka honom eller byta nummer.

Åsa S
2011-12-26 21:04
#19

Jo finns tyvärr en hel del såna kräk på dejtingsiter, men det finns även många bra män. Något jag lärt mig är att man måste välja sina ord väldigt väl i sin profi,l skriver man att man gillar att ha skoj betyder det faktiskt ofta att man mera söker nån över en natt eller så inget mer och att man inte är så seriös. och då får man massor med sexmeddelanden (finns även annat som kan misstolkas)  tillslut skrev jag faktiskt en väldigt tydlig profil över vad jag ville ha och inte ha och jag skrev klart och tydligt jag inte gillade sexuella trakasserier via mail, tel etc. och att jag faktiskt inte sysslar med kontakt via msn (många killar på dejtingsiter tror att bara för man ger dem en msn adress så är det fritt fram för sex via kameran i datorn, bättre inte använda såna finesser, killar som bara vill ha sex via datorn slutar kontakta en ifall de inte lyckats få någon mailadress)

+En annan sak som är viktigt ha så lite naken hud som möjligt på bilderna har man djupa urringningar och putar med munnen och samtidigt skriver man inte vill ha sexinviter för många killar tittar mesrt på bilderna och skaffar sig en uppfattning om vad tjejen på bilden är ute efter.

Vet inte vilken dejtingsite du testat men på spray och happypancake har jag inte fått så mycket sexförslag (Badoo är bra mycket sämre ur dejtingsynpunkt verkar inte spela nån roll vad man skriver där, många män verkar ha fått för sig det är en sexsite när det i själva verket är en community där man enbart kan söka vänner och liknande)

[Vargöga]
2011-12-26 21:11
#20

Nej ingen naken hud eller så. Har bara en bild på mitt ansikte. :)

Har inte skrivit så mycket i min profil. Inget som kan misstolkas iaf. :p

Har inte prövat svenska sajter men efter denna dag så tänker jag nog aldrig mer gå in på den jag varit på.

Annons:
Upp till toppen
Annons: