Annons:
Etikett15-ot-off-topic
Läst 1029 ggr
ingann
2/10/12, 4:39 PM

Framtidsplaner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ser du dig själv om 3 år? Har du drömmar du vill förverkliga?

Själv drömmer jag om att kunna flytta till Spanien. Att få lite mer värme skulle vara underbart för min värk! Vårt kalla/kyliga klimat här i Norden gör att jag har mer ont. Sommaren är okej men inte resten av året.

Sen vill min yngste son spela spansk fotboll som skiljer sig en del från den svenska säjer han.

Jag håller faktiskt på att tillsammans med spanska fastigheter kolla upp bostäder att hyra på årsbasis i Nerja. Förhoppningsvis hittar vi något som passar oss så vi kan börja förbereda lite. Djuren behöver vaccineras och ha pass, vi måste hitta någon som kan köra ner lite möbler osv.

Min förhoppning är att vi inom 18 månader har allting klart.

Visst kanske det stannar vid just drömmar, men man måste ju iaf försöka Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Hayabusa]
2/10/12, 7:34 PM
#1

Det låter ju spännande, men hur löser du det här med jobb? Du har kanske redan skaffat jobb i Spanien?

Vill på intet sätt låta negativ, men är inte Spaniens svaga ekonomi ett mörkt moln på horisonten?

/Stefan

ingann
2/10/12, 10:13 PM
#2

Jag har sjukpension och den får man behålla om man bor i ett annat EU-land.  Annars hade det varit betydligt svårare:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Hayabusa]
2/11/12, 8:53 AM
#3

Ok, jag förstår. Jag kan själv bli väldigt trött på vårt kalla, tysta land. Jag & tjejerna (barnen alltså) var i Kroatien, i somras, det var kanonbra. Sol & värme är skönt, men hade jag bott i ett varmt land året runt så hade jag säkert börjat längta efter vintern Flört

Lycka till, hoppas att du hittar nå´t bra.

/Stefan

Mirjami-78
2/11/12, 12:47 PM
#4

Just nu känns det som att det är inte mycket jag vågar att förändra. Mycket jobb med barnen och speciellt runt store sonen för att få allt att fungera så bra som möjligt…..Men den dagen har är stor nog och får den hjälpen kanske från andra som han behöver få från mig just nu så funderar jag på att utbilda mig inom något annat område och även utvecklas själv inom vissa områden… Men det får ta den tiden det gör…

Största förändringen som kan ske här just nu är att vi skulle köpa ett hus men just nu tillåter inte ekonomin det och det är så många bitar som måste fungera runt det hela så jaag har lagt ner den iden mer eller mindre. Bil letar vi ändå efter då vi blev påkörda i dec. och förlorade våran bil och sen det som jag själv måste är att ta ett körkort för det är ändå jag som köper bilen med mina pengar och som skall även kunna använda den fast min sambo/särbo har körkort.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: