Annons:
Etikett01-föräldraskap
Läst 1987 ggr
[mia-38]
2012-05-18 08:32

Ett herrans liv

Hej på er.

Ska berätta hur vår granne bär sej åt med sina barn och föräldrarskap. Och även mot sina grannar.
De flyttade in här i det lyhörda huset i november.
Bråket med grannarna runt omkring började redan första veckan.
Då vart den nyinflyttade uppe hos sin granne ovanför och klagade på att nån gick med klackar inne och att deras kylskåp väckte den lilla på ett år.
Ok…att gå med klackar inne kan vara onödigt…men ett kylskåp som väcker den lilla???
Näääää….

Jag har fått säga till flera gånger pga deras barn för ett oväsen som heter duga. Men då ljuger jag enligt grannen.
Men hon själv klagar ju på grannen ovanför henne….hon tänker inte på hur det låter ner till mej.

En fredag kommer jag hem från jobb. Då fick jag reda på att mittengrannen som lever illa, har slagit till den äldre damen i huset. Kastat omkring trädgårdsmöbler helt rabiat….medans barnen såg allt.
Friskt? Nej!

Det har vart många turer där emellan…som att hennes mamma kommer ner och hotar mej..

Valborg fick jag ringa polis då föräldrana bråkade som fan.
Och den lilla var hemma i detta oväsen.
Polisen kom inom 5 minuter.

När det blev vardag så ringde jag även socialen.

Fick sen reda på att den stökiga grannen vart uppe hos den äldre damen och bett om ursäkt och tyckt det vart bra att hon hade ringt polis och social. Men hon sa att det inte var hon som hade gjort det.
Har jag fått nåt tack?
Nej.

Fick även veta att de är redan i Familjerätten.

Deras barn väcker mej tidigt på morrnarna med att banka och slå…hoppa från möbler så mina fönster skallrar. De VET detta men ändå fortsätter de.

De ska nu flytta den 1:a juni….Vilket är tur…..För ingen av oss i huset orkar med detta liv.

Jag fattar inte hur folk kan vara???
Och bråka och slåss inför sina barn!!

Ville bara skriva av mej lite.
För detta är jobbigt.
När man vet att barnen inte mår bra i detta.

Annons:
Mirjami-78
2012-05-20 23:18
#1

Tur att de flyttar….Och bra att du har agerad. Tycker inte heller att deras beteende har varit speciellt vuxet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: