Annons:
Etikett01-föräldraskap
Läst 2090 ggr
hamster_tova
9/15/12, 5:58 PM

Jag kan inte bestämma mig.....

Hej, jag vet att mina föräldrar kommer skiljas och då vet jag att min mamma kommer nog åka tillbax till stället vi bodde på innan… med andra ord Jokkmokk!! Min bästa kompis vill att om dom skiljs så ska ja följa med henne upp igen. Just nu bor jag i närheten av sundsvall och har bott där i några år. Men jag kan inte bestämma mig om jag verkligen vill följa mamma.

+ sidan med att följa mamma:

Jag får träffa alla mina kompisar och gå i samma skola och klass som dom jag inte har träffat på cirka 6 år…

Jag har nära till de mesta.. just nu bor jag på landet med typ 10 mil till Sundsvall, men i Jokkmokk kommer allt vara mycke närmare.. Iallafall det man behöver , som mataffär, skola och i mitt fall ridskola :)

+ sidan att stanna med pappa:

Jag är kär i en kille i skolan och jga kan inte lämna han , även om han inte vet att jag gillar han ( tror jag )

Jag får vara med alla mina andra kompisar som inte finns i Jokkmokk som alla härliga personer man har lärt känna på dom här 6 åren..

- sidan att följa mamma:

Jag kommer att komma tillbax som en främling för vissa eftersom det har börjat många nya i skolan. Tjejerna som är ett år äldre är rena mobbare.. och jag gillar dom inte alls..

- sidan att stanna med pappa:

Jag kommer bara träffa min bästa kompis typ 2 gånger om året och det är på sommaren och när hon, jag, mormor och mamma drar till Bad Gestien ( stavning )

Annons:
blondiie
9/15/12, 6:04 PM
#1

Ha inte så mycket med ditt problem att göra men få jag fråga vart du bor? Jag bor oxå ungefär 10 mil från Sundsvall, men gissa på att du bor åt ett annat håll ^^

hamster_tova
9/15/12, 6:23 PM
#2

Typ i Bispgården

blondiie
9/15/12, 6:28 PM
#3

Coolt då :P

hamster_tova
9/15/12, 7:21 PM
#4

Vart kan du tänkas bo då??

blondiie
9/15/12, 7:32 PM
#5

Ånge. Men bodde i Borglunda mellan Stugun och Hammarn tills i Januari :)

hamster_tova
9/15/12, 7:57 PM
#6

aha oki ;D

Annons:
Perly
11/9/12, 10:22 PM
#7

Om det inte är säkert att hon flyttar tillbaka till jokkmokk kanske du skulle avvakta lite med att välja så du inte väljer att flytta med dit i ditt huvud o blir besviken om det inte skulle hända o din mamma flyttar någon annanstans (:

Kan ju även varna för att en av mina gamla lärare(gymnasie/högstadielärare) fått jobb på någon skola i jokkmokk o henne brukade vi kalla "Draken" så ja… hehe Flört

Alltid Oavsett

hamster_tova
11/10/12, 2:09 PM
#8

vem är det då?

hamster_tova
11/10/12, 2:10 PM
#9

och vilken skola?? finns Östra, Västra, Bokenskolan eller Sameskolan

Perly
11/10/12, 9:45 PM
#10

Ved dessvärre inte vilken skola hon börjat på men är lärare i engelska o svenska, Marie i förnamn

Alltid Oavsett

Emmy_maria
12/18/12, 9:22 PM
#11

#10 Malin Fält kanske?

g

Perly
12/19/12, 4:01 PM
#12

#10 Nej, en Marie som sagt

Alltid Oavsett

[MohammadElharthy]
1/27/13, 10:44 PM
#13

gör som det passar dig bäst, lyssna på ditt hjärta och hör va det säger till dig, du kan prata med din kille eller älskling och fråga honom va han tycker om dig, eller hur ser han dig, om han säger något som betyder att han älskar eller gillar dig så ska du stanna där, annars åker du med din mor, och om han ska svara positivt då kan du berätta till honom om det här för kanske han planerar att flytta snart nånstans då flyttar ni tillsammans eller …

Annons:
Mirjami-78
2/4/13, 10:12 PM
#14

Det kan vara svårt att göra vissa val när ens föräldrar skiljer sig. Hur har det gått för dig?? Hoppas att det hela löste sig bra i slutändan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: