Annons:
Etikettskilsmässa-separation
Läst 2571 ggr
Jek
10/10/12, 11:04 AM

Nybliven singel

Hej jag har snart varit gift i 5 år med min fru. Som nu säger att hon inte länger älska mig och att vi är för olika varandra. Vi har 3 barn tillsammas, Moa 4½ och tvillingar. Vi är bra vänner och jag tro inte det ska vara nått problem mellan oss förutom att jag fortfarande älskar henne. Hur ska man berätta det till sina barn? När och sånt. Vi kommer att bo tillsammas nog fram tills jul. Vi har även planerat att resa fortfarande tillsammas som en familj under Jul. Har inte många vänner kvar här i borås då min bäste vän sen 18år sen tillbaks har kommit av sig lite. Hur har ni andra bearbetat det hela?

Ledsamt o ensam….

Annons:
Mirjami-78
10/10/12, 10:59 PM
#1

En separation/skillmässa är oftast inte enkel att gå igenom. Om ni kan vara vänner är det ett stort plus för i många fall blir man osams.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[_Fisken_]
10/29/12, 4:47 PM
#2

Jag sade till mina barn att jag inte älskade deras mamma längre. Barnen tog det utan omsvep. Kanske för att det är en ganska naturlig företeelse och att det inte går att argumentera mot det?

Det där som föregående talar säger  - att vara vänner. Det är bra och inför en skilsmässa kommer starka känslor fram och kanske en del hårda ord. Beror lite på. Men var försiktig med den relation ni har kvar. Den är bra att hålla den skapligt intakt framöver för smidigheten.

Upp till toppen
Annons: