Annons:
Etikett05a-familjerätten
Läst 6126 ggr
Aswetzen
2/12/17, 12:07 AM

Barnens pappa låter mig inte träffa barnen ?

Hej. Jag har hamnat i en fruktansvärt jobbig situation. Jag är en mamma till tre fantastiska barn. Jag har tidigare i mitt liv varit en missbrukare, men jag är idag en tacksam, drogfri och närvarande mamma. Jag har varit drogfri i 19 månader, men dumt nog så tog jag ett återfall för 5 månader sedan. Det återfallet varade i 6 veckor, tills jag av egen insikt vaknade upp och insåg att detta håller inte. Jag gick åter igen in i min gemenskap, AA och är idag tacksam drogfri igen. Nu när jag lever drogfri igen så är ju ärlighet och öppet sinnelag viktigt för mitt tillfrisknande. Jag var ärlig nog och berättade för min ex partner att jag tog mitt återfall, men att jag är drogfri idag. Nu från igen stans så tar han våra 3 barn ifrån mig och jag får inte ens träffa dem förrän jag kan påvisa att jag är nykter och drogfri. Jag hade inte reagerat på detta om han hade haft ensam vårdnad eller om han stod som vårdnadshavare. Men vi båda är vårdnandshavare och vi har delad vårdnad. Då jag hela tiden har haft barnen två veckor i rad och sen åker de till sin pappa två veckor. Jag har gjort allt jag kunnat. Ringt socialen, jag har ringt min vårdcentral och frågat dem om jag möjligtvis kan få lämna drogtest men ingen kan hjälpa mig :-( Min husläkare sa åt mig - Din ex man kan inte kräva sånt här hur som helst och att ordna drogtester är verkligen inte som att köpa ett paket mjölk i en affär. Utan det han gör är en kränkning och du har Din rättigheter som mamma och vårdnadshavare. Vad gör jag ? Vad är rätt och vad är fel ? Jag vill ju bara få hem min tre änglar Hälsningar Förkrossad mamma

Annons:
annia1
2/12/17, 1:38 AM
#1

Aswetzen den här sajten är inte så aktiv så jag vet inte om du kommer få några svar här. Själv vet jag ingenting om tvister mellan föräldrar, mer än att man kan få gå till domstol (blir väl familjerätt) när det gäller tvister.

Enda vettiga tipset jag kan ge dig är att skriva inne på barn och fråga. För nån där kanske vet hur du ska göra.

.

Honestyisdead
2/12/17, 1:49 AM
#2

Du kan fråga inne på www.relationer.ifokus.se också.

Upp till toppen
Annons: