Annons:
Etikettsett-hört-i-media
Läst 1204 ggr
Tuvalu
2009-10-02 10:47

Inlåst

Såg ni den nya dokumentären Inlåst på TV 4 igår kväll? Jag och barnen såg det trots att det blev lite sent för Anton. Men jag tyckte det var ett bra och tänkvärt program…

Annons:
[mia-38]
2009-10-02 10:50
#1

Tyvärr så missade jag det. Men har sett reklamen innan.

Det kan nog vara bra för vissa att se hur det är att vara inlåst.

phernilla
2009-10-02 11:30
#2

Jag såg självklart på programmet. Sa direkt då jag såg reklamen för det för flera veckor sen att detta ska jag följa slaviskt! Jag älskar den här typen av program. Dom som har ett viktigt budskap…

Emil blev ju väldigt fort varse om att livet på kåken absolut inte var något för honom! Han pallade knappt med ett dygn o åkte sen hem till Arvidsjaur igen…

Sen var det ju en kille till som var nära på att åka hem, Kid… Men han bet ihop o bestämde sig för att stanna kvar! Bra jobbat… Kan vara nyttigt att stanna så länge som möjligt iaf, så att dom vet vad det är dom har att vänta sig!

Så varje Torsdag kl 21 sitter jag klistrad vid TV:n… Jo, jag följer ju Idol med, så just Torsdagar blir det TV4 från 20-00.

20-21: Idol
21-22: Inlåst
23-00: Heroes!! ;)

Mirjami-78
2009-10-02 18:36
#3

Inget som jag såg men ska försöka se kommande veckan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tuvalu
2009-10-16 12:09
#4

Såg ni det igår? Jag tycker att det är ett kanon bra program! Igår pratade dem bl.a om hur viktiga mammorna är i barnens liv Skrattande

phernilla
2009-10-16 12:57
#5

Tuvalu:
Ja, jag såg det igår med såklart. Alla Torsdagar :)
Blev dock lite besviken då dom sa att dom akulle vara där i 12 dagar o igår framkom det att det i början av programmet var dag 5. Då lär ju nästa Torsdags program vara dag 12 o sista avsnittet, eller vad? Eller ska vi få se då dom följer dom individuellt på utsidan med? Det vore ju en bra grej. Tror många har en risk att återfalla i brottsligheten direkt då dom kommer hem. Dels den nya killen som kom igår (minns inte namnet), samt den harmynta killen… Riskzoonen, tror jag…

Mirjami-78
2009-10-16 17:13
#6

Jag orkadeinte titta fast jag skulle utan valde sen till slut sängen istället…

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
christ
2009-10-16 18:10
#7

Har själv en son som suttit inne 6 veckor för ringa narkotiabrott.. Det tragiska är att han säger själv att det var de bästa 6 veckor han har haft på många år… Han är 23 nu och gör väl det mesta för att hamna där igen!

[mia-38]
2009-10-16 18:12
#8

christ.…jo de svenska fängelserna är väl för bra. De behöver inte göra så mycket och de får lagad mat varje dag.

Så det är nog många som tycker det är jättebra i våra fängelser och gör allt för att komma in igen. *suck*

christ
2009-10-16 19:19
#9

#8 Nja han har det nog bra hemma,allt för bortskämndSkäms Men han var drogfri vilket jag inte lyckas hålla honom…Ny rättegång väntar…

Mirjami-78
2009-10-17 00:44
#10

Ja tycker att de borde även stötta dem som kommer ut och vill fortsätta vara drogfria. Se till att de verkligen kan fortsätta med det livet och inte behöva hamna i den onda cirkeln där de måste göra något olagligt för att hamna bakom gallret för att kunna bli och vara drogfria ett tag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: