Annons:
Etikett06-små-barn
Läst 1479 ggr
Mads
6/9/09, 6:21 PM

Förskola

Så damp pappret ner i lådan som bekräftar lillfisen fått plats på förskolan och börjar i augusti. Förskolan han ska gå på ligger max 5 minuters promenad från där vi bor så det känns ju hur perfekt som helst. Utöver det går hans kusin där så jag kan få hjälp med hämtning och lämning när detta kan komma att behövas.

Lite nervöst känns det, men jag tror min lilla sociala vilde kommer att trivas hur bra som helst. Dock har jag lite dåligt samvete för att han kommer att få vara där långa dagar redan från start efter inskolningen. Jag kan inte lösa det på annat sätt och hans pappa jobbar ju också heltid så inte heller han kan göra nåt. Men så tänker jag att vi är väl inte de enda i denna situation och jag hoppas det ska gå bra.

Kan avsluta med att jag fortfarande har svårt för att säga förskola och vill gärna säga dagis, men ser på pedagogerna som jobbar inom branchen att det gör man alltså inte längre. Förskola heter det Glad

Amor Vincit Omnia

Annons:
phernilla
6/9/09, 6:28 PM
#1

Mads:
Vad skönt att det löst sig för er med förskolan. Fast… Jag säger oxå dagis, för det mesta ;)

Mads
6/9/09, 6:35 PM
#2

# 1 Tack, jag det känns jätteskönt. Jag hämtar ju min systerdotter där nu ett par gånger i veckan när jag är ledig och syrran min jobbar så man känner ju till stället och personalen och där verkar vara bra.

Jag jobbar på att säga förskola, det går bättre & bättre Flört

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
6/10/09, 1:54 AM
#3

Jag säger ochså DAGIS. Ja tror inte det gör så mycket igentligen.

Ja man känner ju sig inte speciellt behövd när barnen kommer i den åldern då de ska börja på dagis/förskola. Jag kände mig väldig övergiven ut av mina barn när de började på förskola/dagis men sedan är det ju roligt kunna se hur de klarar sig och får nya komppissar m.m De lär ju otroligt mycket på dagis. Sedan detta med långa dagar ja vad kan man göra jobba måste man ju. Samtidigt kan man ju se det hela att man tar mer vara på den tiden som man är tillsammans sen. Ibland kan det även vara nyttigt att vara ifrån varandra.

Mads jag vet att detta kommer inte vara lätt att se ens barn klara sig utan en, men en naturlig sak i utvecklingen. Sedan kan det var väldigt tufft under inskolningen ibland för vissa barn. Jag har varit med om båda delarna. Den ena ut av mina barn sa hej då till mig andra inskolningsdagen medans den andre ville inte släppa mig alls.  Så barn är helt olika, och jag hoppas att du får en lätt inskolning med din son. Sedan så kommer samvetet knaka, mitt barn är jämt på dagis, men som jag skrev tidigare man får ta mer vara på den tiden som man sedan har tillsammans istället.

Mads jag tror att slutändan så kommer det att gå bra! Och du vi finns ju här om du undrar över någotSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tatsja
6/10/09, 10:25 AM
#4

För mig är det dagis. fast mina barn hade dagmamma. Det passade dem bättre. Sen gick de några timmar i veckan i lekskola.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

nusmag
6/10/09, 1:12 PM
#5

Min kille ska också börja förskola i augusti. Känns rätt bra, då det verkar vara bra personal där. Det som är lite jobbigt är att det blir så långa dagar för honom de veckor han bor hos mig. Då kommer han att få vara där i nio timmar om dagen. Men samtidigt tror jag att det är värst för en själv som förälder, är helt säker på att han kommer att trivas hur bra som helst.

Mads
6/10/09, 2:11 PM
#6

# 3 Tack, jag det känns gott att man alltid kan kika in hör och få lite tips och råd om saker och ting. Det ska bli spännande. Min son är väldigt aktiv och social så jag tror detta kommer att passa honom bra och jag hoppas innerligt att han ska trivas. Och som du säger, man får ta vara på tiden man har tillsammans. Nu blir ju denna tid inte så mycket eftersom vi har växelvis boende men det gör ju det ännu mer till kvalitetstid när man väl är tillsammans.

#4 Undrar om dagmamma finns här fortfarande, har inte hittat nån. Min syster gick hos dagmamma.

# 5 Jag känner ju som du Magnus, det här med långa dagar. Men vad ska man göra, man måste ju jobba också. Jag tror också det blir värre för mig att lämna honom där än vad det blir för honom. Det är som varje gång han åker till sin pappa, jag fäller en tår och saknar otroligt mycket medans han har det hur gott som helst och njuter av att få vara med sin pappa Glad

Amor Vincit Omnia

Annons:
nusmag
6/10/09, 2:31 PM
#7

Ja, jobba måste man göra. Liksom träffa pappa Glad. Men visst är det så att det är jobbigt varje gång de lämnar en. Det är nog någonting man får lära sig att leva med.

Mads
6/10/09, 2:34 PM
#8

# 7 Precis, jag tycker man vänjer sig mer och mer hela tiden. Vissa gånger känns det lättare att lämna över andra gånger är man så kärlekssjuk och vill ha honom hemma. Men jag är så glad för att det funkar och att han har det lika bra hos oss båda, det är guld värt.

Köpte en snuttefilt till honom där det står 50% mamma & 50 % pappa som är hans favorit Glad

Och ja, jobba måste man ju….i många år till så det är bara att kämpa på.

Amor Vincit Omnia

nusmag
6/10/09, 2:39 PM
#9

Det är värt mycket att det fungerar bra mellan föräldrarna, om inte annat så för barnen.

Var har du hittat den filten?

Mads
6/10/09, 2:52 PM
#10

Javisst är det värt mycket framför allt för barnen men man mår ju också själv bättre när det flyter på utan större drama. Det är stort nog i sig att separera. Filten är köpt på Ullared (Gekås) så det blev en han har här hemma och en han har hos sin pappa. Men såg den faktiskt i en barnvagn istan häromdagen så den kanske finns att fynda på fler ställen, nån internetbutik kan jag tänka mig.

Amor Vincit Omnia

Tatsja
6/12/09, 10:41 AM
#11

Sen rasar åren fort. Snart står han med säcken på ryggen som tomten, med orden, kan du tvätta detta mamma? Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: