Annons:
Etikettskilsmässa-separation
Läst 2759 ggr
Tatsja
2009-01-30 09:11

Vårdnadstvist

Läste något hemskt på text-teven igår.

En man i australien, slängde ner sin 4-åriga dotter från en bro, 40 meter ner i floden. Hon överlevde inte.

Han blev tagen efter 1 timme och hade då sina 2 småpojkar i bilen. Förklaringen var att han låg i vårdnadstvist med frun.

Hur kan man bete sig så, mot sina egna barn?
Ska man inte som förälder skydda och värna om sina barn?

Han var troligen psykiskt ur balans.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Asa-N
2009-01-30 09:29
#1

Det kan ju också vara att han ville skydda sina barn från mamman??!! Det är svårt att ha någon åsikt när man inte känner till hela bakgrunden. Självklart är det fel att ta livet av någon för det. Självklart var han inte i balans heller men det är det nog inte lätt att vara när man befinner sig i en tvist.

Tatsja
2009-01-30 09:56
#2

#1 Det jag menar är att även om han vill skydda barnen, så har han ingen rätt att ta livet av barnen. Vi är till för att skydda och värna om de små liven.

Det finns andra sätt att skydda dem från den andra föräldern än att göra det han gjorde. Undrar hur han tänkte egentligen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

sandra1977
2009-01-30 10:06
#3

det finns inga som helst ursäkter till att skada/döda sitt/sina barn!!!oavsett om man känner till historien eller inte, då finns det annan hjälp att få!

Mads
2009-01-30 10:34
#4

Jag finner inga ord mer än att ingen ursäkt finns för att döda sitt barn eller något barn alls för den delen. Jag blir så trött på alla gnälliga jäklar (ursäkta) som gnäller om allt jobbigt de varit igenom som gjort dem till det de är. Nej, ta ansvar för vad man gör och sluta skyll på diverse obalanser, man kan inte bortförklara allt.

Amor Vincit Omnia

Asa-N
2009-01-30 11:12
#5

Det är ju det jag skriver att det är fel att ta livet av dem men vi går inte i hans skor, tack och lov. Vi kan bara tycka att det är för jävligt på ren svenska. Desperata människor gör desperata saker. Visst ska man ta ansvar för det man gör men jag tror att dessa personer får någon form av tunnelseende samtidigt som de inte ser ljuset i tunneln. Jag förvarar dem inte, absolut inte men det ger oss inte rätten att "spika upp pappan vid skampålen"

Alla människor hanterar stress olika.

Mads
2009-01-30 11:17
#6

# 5 Förlåt men när du skriver att alla människor hanterar stress olika i samma mening som vi faktiskt pratar om att en person dödar ett barn blir jag lite fundersam…

Absolut finns säkert mycket mer kring vad som hänt, så är det ju alltid när man inte hör något i första hand. Men det finns inga ursäkter för vad som gjorts. Man har inte rätten att göra precis vad som och sen ursäkta sig med stress, psykiskt dåligt mående osv. Tyvärr gör många så…

Krisreaktion eller ej, det är inte okej. Man får ta sig samman ibland och kan inte ge vika för varje jobbig känsla som drabbar en.

Amor Vincit Omnia

Annons:
Asa-N
2009-01-30 11:29
#7

Vad jag menar är att det är jäkligt lätt för oss att sitta här med pekpinnen och säga att si och så gör man inte och det finns ingen ursäkt. Ingen säger att det är ok, men är du riktigt jäkla desperat så GÅR det inte att ta sig samman, gick det så skulle vi t.ex. inte ha några självmord, något som också är en mycket egoistisk handling, gick det att alltid ta sig samman så skulle vi inte behöva några psykiatriska kliniker och så vidare. Tyvärr är inte livet svart och vitt utan mest en massa gråzoner.

Jag försvarar det absolut inte det han gjort men det ger oss inte rätten att sitta här som några "överkucku" och säga att man måste ta sig samman.

Det är djupt tragiskt det som hänt tro inte att jag tycker annat men jag känner också empati med denna stackars pappa. Vi kvinnor är inte alltid guds bästa barn Flört

Mads
2009-01-30 11:39
#8

# 7 Håller med dig, inte är vi det inte Flört

Jag har nog tack vare mina livserfarenheter svårt att känna den empatin. Har fått höra så mycket som tex att jag blev misshandlad för han blev misshandlad som barn. Jaha, det är så lätt att hela tiden hitta nåt att skylla på och istället då för att ta tag i sig själv och sitt liv så tillåter man sig bete sig lika jäkla illa för att sedan se ut som en skadeskjuten hund och sen säga min barndom var tuff…morrar högt här..Obestämd

Men nu kan det absolut varit annorlunda i denna situation så jag ska icke döma, tack för att du påminner mig om att ta av skygglapparna Glad

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-01-30 12:21
#9

#5 Jag tycker visst att vi har rätt att döma sådana personer. De som dödar/skadar barn/djur/försvarslösa är de lägst stående varelserna på denna jord! Hade det varit en hund som bitit ihjäl flickan hade den blivit avlivad på plats oavsett om det inte varit hundens fel.

Jag har ingen som helst sympati för sådana människor för de har alltid ett val. Det finns hjälp att få, annars skulle det nästan inte finnas några skilsmässobarn eftersom merparten av alla skilsmässor inte är vänskapliga.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Asa-N
2009-01-30 14:23
#10

#9 tänker inte gå i klinch med dig, inte värt mödan. Men det finns alltid 2 sidor av ett mynt.

Tatsja
2009-01-31 01:06
#11

#10 Men ser man ur barnets synvinkel, så hade det varit bättre att lämna dessa 3 barn till någon han litade på och gjort det med sig själv istället.

Mord är mord, oavsett psykisk form.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
2009-01-31 01:17
#12

Tänker bara hur hemskt det måste varit för denne stackars barn. Slängas ner från en bro ut av sin pappa. Visst man vet inte allt om denna historias backrund, men tycker ändå att pappan har gått över gränsen.

Tatsja
2009-01-31 08:40
#13

#12 Det är det jag menar med att vi är till för att skydda och värna våra barn. Stackars de barn som satt kvar i bilen och inte visste om han skulle göra likadant med dem.

Sen kan man undra om pappan fick en blackout. Men jag står mest på barnens sida.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Mads
2009-01-31 10:20
#14

Ja gått över gränsen har han helt klart gjort, det är oförlåtligt och oacceptabelt.

Man kan skylla på att man mår psykiskt dåligt så mycket man vill, sjuka svaga individer gör gärna just det, skyller ifrån sig. Hur mycket man än är i kris måste man som förälder ta hand om sig och ta tag i det innan det går för långt som det i detta fall gjorde. Vi är till för att skydda barnen och ge trygghet och kärlek, inte ta bort dem.

Jag menar ska man känna empati för Anders Ekelund också, en ensam utstött man som aldrgi levt i en relation och aldrig haft så många vänner ? Är det synd om honom ? Knappast, en sjuk jäkel som inte kan bestraffas hårt nog. Likaså tyskan som brutalt mördade 2 små oskyldiga barn för att hon var en smula labil och dumpad av sitt livs kärlek….

Nej, dess människor finns inte ord för och inte förståelse heller…

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-01-31 10:24
#15

#14 precis! jag kan för mitt liv inte hitta minsta förståelse för såna handlingar…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
2009-01-31 10:26
#16

Jag tycker det är oförlåtligt. Hemskt och väldigt elakt att ta någons liv. Vem har rätten att göra det??
Visst kan man många gånger hamna i obalans. Men man dödar inte sina barn för det. Nån gräns måste det ju finnas om man är frisk i huvudet.
Tycker inte synd om sånna människor.

Tatsja
2009-01-31 10:29
#17

Barnen har inte valt sina föräldrar. Tycker han kunde lämnat av dem hos någon innan och hoppat själv. Eller sökt vård.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

ingann
2009-01-31 11:07
#18

generellt är jag emot dödstraff, men i vissa fall när det är helt bevisat bortom allt rimligt tvivel så tycker jag man ska avliva såna sjuka svin som ger sig på dem som inte kan försvara sig själva! Det finns i mina ögon ingenting som kan rättfärdiga ett mord på ett litet barn!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
2009-01-31 11:09
#19

#18 Jag håller med dig och de som ger sig på barn sexuellt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

ingann
2009-01-31 16:23
#20

#19 ja, såna ska kastreras långsamt utan bedövning med en slö brödkniv Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[mia-38]
2009-01-31 16:28
#21

Sätt de hellre i ett fängelse. Där kommer de att få straffet de förtjänar eftersom barnamördare och pedofiler är lägst i rang där. De får stå ut med en hel del kan jag säga. Varför ta livet av de när de kan plågas ett tag innan. Om vi nu ska bedriva häxjakt på de.

MIRJAMI
2009-01-31 18:40
#22

Det den där Tyskan har gjort kan jag inte fatta. Ställa sig och slå ihjäll två oskyldiga barn…bara för hon nu råkade ha känslor för deras styvpappa. Rättegången verkar ochså varit en pina för deras mamma och för de andra anhöriga. Ingen som helst medkänsla verkar hon ha viljat visat.

Sedan Anders Eklund. Helt galen gärning ta i hjäll en liten flicka. Jag bara hoppaas att dessa människor får vård för det är det de behöver….inte sätta bakom galret.

Mads
2009-01-31 19:18
#23

# 22 Jag tror det är lite sent för vård för dessa människor som begått dessa brott, Anders Ekelund har ju mördat flera stycken samt våldtagit. Nej, sitta inne resten av livet tycker jag så vi slipper dem i samhället och jag anser inte de är värda pengarna det kostar med vård. Hur får man en sån människa frisk ??

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-01-31 20:30
#24

#21 tyvärr hjälper nog inte fängelse för pedofiler… den typen av brott har egna anstalter så de sitter med likasinnade och kan istället utbyta erfarenheter och idéer Obestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
2009-01-31 20:31
#25

#24. Då var det ingen bra lösning. Men iallafall så är det inga jag tycker synd om.

ingann
2009-01-31 20:37
#26

#25 inte jag heller… min yngste sons farfar har suttit inne i 2,5 år för sånt Skrikandes han begick grova övergrepp på 2 av sina styvbarnbarn… så jag hoppas vid gud att han inte är intresserad av pojkar eftersom min son var vid dem ganska ofta i 1-2-årsåldern… det är anledningen till att jag brutit med dem helt och hållet… jag skulle inte klara att träffa honom utan att klippa till honom Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
2009-01-31 20:40
#27

Nä jösses ingann!
Jag skulle med brytit efter en sån grej.
Fattar inte hur de är funtade!!!

Annons:
ingann
2009-01-31 21:10
#28

precis.. lika sjukt är det att farmor måste vetat om det också utan att ha gjort nåt=(

efter att min sons farbror ställt sin pappa mot väggen efter att hans styvdotter vågat berätta, var farmors kommentar: jag förstod att nåt sånt här skulle hända. flickorna ljuger  bara…

hur kan man förstå att såna anklagelser skulle komma om man inte vetat att det hänt???  skulle nån anklaga mej eller nån i min närhet skulle jag bli chockad… jag skulle definitivt inte förstå hur de kommit på något så morbida saker…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
2009-02-01 09:13
#29

Sätta dem i vanliga fängelsen vore bättre, men där har de det mycket bättre än våra äldre. Så en lösning vore att byta plats. Fast sätta galler när de äldre varit och sen låta de äldre få allt som våra fångar fått. God mat, rastning och och så vidare. Om ni förstår vad virriga jag menar.Obestämd

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
2009-02-01 12:30
#30

# 29 En bra ide!!

Jag fattar inte hur en vuxen människa kan göra så mot ett barn….och sedan som det var i Anders Eklunds fall hur hade han kunnat redan bego så många brott innan man fick fast han. Ofatbart för mig. Han hade ju kunnat förtsätta bego brott om han hade haft turen och inte åkt fast.

Mads
2009-02-01 12:32
#31

Egentligen borde det inte vara så svårt, vi borde ha mycket hårdare straff i Sverige och att sitta i fängelse ska överhuvudtaget inte vara trivsamt. Då skulle kanske fler dra sig från att begå åtminstonde vissa brott, sen tiden vi har här är ju bedrövlig. De behöver ju aldrig sitta inne så länge. Skrämmande.

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-02-01 12:55
#32

tyvärr är ju svenska fängelser som lyxhotell Skrikandes

såg ett program för nåt år sen med Aschberg där de visade bilder från Gotland tror jag, där hade internerna tillgång till dator, tv, biljardrum osv… dessutom fick de varje dag välja på 3 rätter från en restaurang!!! skolbarnens mat däremot kostade under 8 kr/portionen… så det visar ju vilka staten satsar på Förvånad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
2009-02-02 09:52
#33

# 32 Det är därför jag anser att fångar skulle *byta* med våra barn och äldre. Speciellt de äldre som måste ha hjälp. Tänk att kunna få gå ut och *rastas* varje dag. God mat och tillgång till allt våra fångar får.

Kommer ihåg att för några år sedan, strejkade fångar, bara för att de var tvungna att dela rum med någon annan. Inte klokt Skrikandes

Våra äldre på sjukhem får minnsan finna sig i att vara flera på salen. Där protesteras det inte minnsan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: