Att vara förälder
Det är inte bara en dans på rosor utan även många törnen på vägen. Här kan vi diskutera både och.

neej, igår fick jag nästan spel: sitter på ett stormöte, en timma bort från hemmet, blir uppringd av minstingen som säger sig ännu en gång ha ätit någonting med nötter i, vi hade redan varit inne på akuten på morgonen för samma sak.
Ber att få tala med de vuxna syskonen: storasyster skulle ju gå och lägga sig, för hon är trött nu. Storebror har en kompis som väntar i en bil på gatan.
Jag slänger mig storgråtande på spårvagn, en timmes resa hem, ringer upp väninnan som lovar att backa upp situationen, hon har ju bil och allt om det skulle knipa riktigt.
Kommer hem, storebror sköt upp bilresan, storasyster gick inte och lade sig, förräns jag kom hem, tack för en god väninna, som ringde och pratade "fint" med dom.
Som vanligt så trodde dom att mamma bara överreagerar.
Nu har jag noggrant förklarat för alla tre vad anafylaktisk chock är, hm, jag blev tvungen.
Dom hade fått för sig att det händer inget värre än några prickar, nej, just det, inte denna gången i alla fall.
Jösses hoppas de fått klart för sig hur allvarligt det är nu.

jo, när dom väl hade sansat sig och jag hade förklarat att allergi, är inte samma sak varje gång, för alla människor.
Även den lilla har jag haft tid att tala lugnt med om vad som gäller nu. Läsa på allt, bara snickers-godis är ok.
Hembakta kakor är också ok. Puh, jobbigt.
Ja det är ett elände med allergi. Min dotter var ju mjölkproteinallergisk när hon var liten och det var ett evigt passande…. inte hemma men med alla som sa: Ja men lite gör väl inget?….. *suck*
Min stora son har ett medfödd stelhet i lederna. Han ramlar mycket lättare än andra barn och är även klumpigare i motoriken än andra jämåriga. Man får ju alltid ha lite extra koll på han, men det är jag so van vid nu.
En dag så hade han fått sig en ide. Han hade klippt bort ena ögonbrunet. Han kom och visade mig detta och sa att det kanske skulle bli snyggt att klippa bort den andra med. NEJ….sa jag och först då så förståg han att han hade gjort något dumt.
Jag tror att man som förälder får var med om mycket under barnens upväxt….men njuter ut av varje dag ändå…skulle ALLDRIG klara mig utan mina barn.
Hahaha klippa bort ögonbrynen?? Vilka idéer de får :o))
Ja….jag skrattade inte när han hade först gjort det ….men nu så kan jag skratta åt det där med ögonbrynet. Som tur är så har den växt ut nu helt. Den första tiden fick han gå med ett plåster över det bortklippta ögonbrynet för han skämdes så.
Jag minns när jag var 5-6 år att jag fick tag i mammas böjda nagelsax och klippte luggen på mig själv *S* det var inte uppskattat *S*
kommer ihåg när min äldste son, han kan ha varit ca 9 år,fått för sig o pröva att fiska krabbor med snöre o klädnypa i toa!! vilket jag inte fick reda på förren det var översvämmning och slamsugnbilen kom!! snacka pinsamt när han visade mig vad som orskat stoppet
. ibland tror man dom har halm i huvudet..ha-ha!!
S*Winsnes Wilda
ASGARVAR, fiska krabbor i toaletten!!! Jösses var får de allt ifrån???
ASG,, skön unge,, eller nått,, ha ha
ha ha!! ja han har fortsatt på den banan,att ta reda på saker på sitt eget lilla sätt,på gott o ont kan sägas..men jösses vad den pojken kan mycket tack vare detta,nu snart 18 år o imponerar mig ständigt.
S*Winsnes Wilda
Ja är man inte nyfiken och testar saker så får man ju aldrig veta något :O))