Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 967 ggr
Asa-N
0

Husdjur

Har era barn lyckats tjata till sig husdjur? Vad för husdjur har ni där hemma hos er?

Asa-N
0

Som flera av er förstått så föder vi, jag och min dotter, upp långhåriga guldhamstrar och även gerbiler (ökenråttor)

Att vi gör det får jag faktiskt lov att skylla på min dotter!!! *S* när hon var ca 4-5 år så tjatade hon om husdjur. Jag började titta runt vad vi skulle kunna tänkas ha för djur. Det fick inte vara för dyrt och det skulle helst inte leva i all evighet ifall att dottern ledsnade.

Efter långt om länge så fastnade jag för guldhamster. För att göra en lång historia kort så har vi nu 10 år senare fortfarande hamstrar, men nu föder vi upp dem själva *S* jag vart lika förtjust i dem jag som dottern.

Det är ett perfekt förstagångsdjur. De blir ca 2 år gamla och väldigt tama. Köper man dem av uppfödare så är de ofta tama redan när man hämtar ungen, köper man däremot på zoo-butik så är de oftast grossistuppföda och aldrig hanterade vilket gör att man får ägna massa tid åt att få dem tama.

Om någon är intresserad och vill veta mer, hör av er.

[Mariaxx]
0

Här hemma är det samma sak:

Jag har en uppfödning av Guldhamster och numera även gerbil, dottern har en alldeles egen hamster. Hon har tur hon som har en djurtokig mamma, det enda som känns trist är att min sambo inte tål alla pälsdjur. Annars hade jag köpt mig två marsvin. Dom är så fina….

Asa-N
0

Ja skulle Malin få som hon ville så skulle vi ha minst följande djur förutom hamstrar och gerbiler:

1 Iller
2 möss
1 råtta
1 hund
1 papegoja

Men som tur är så kan jag säga ordet NEJ *S*

medde
0

Kan inte säga nej till min tös, eller jo det kan jag tror jag. Hmmm kanske….
Vi har hemma,
Kanin 1
Ödlor 2
Orm 4
Katt 3

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

storAnnette
0

Här är det katt som gäller.Vi har en egen katt och två hittekatter hemma plus två omplaceringskatter utplacerade just nu.De fyra sista söker nya hem så om ni är intresserade är det bara att kontakta mig.

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förutom våra tolv ponnyer finns det två katter. Katterna är "äkta superblandkatter", två honor. Efter att vi på ett år hade fått 14 kattungar kastrerade vi bägge två….

Har väll aldrig varit något direkt tjat om djur, var möjligen äldsta dottern som alltid haft en egen häst på önskelistan. Så för fem år sedan blev det två ponnyer och sedan har det växt…. Skall väll inte påstå att jag direkt lidit av att få vara med och dela ungarnas intresse för hästar.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Man mår så bra av att ha djur. De klagar inte på en och gnäller inte om något :o) Sedan är de mysiga också :o)

Asa-N
0

Nu på morgonen fann jag att Kitty, min gerbilavelshona, fått kull nr 3. Så det blev att snabbt som ögat göra i ordning en bur till Doftkullen som är 4,5 veckor. Hade trott att Kitty skulle vänta någon vecka till men med tanke på att det var 6 bebbar så kunde hon väl inte det :o)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d39d47b6-e751-4990-a00b-84529c30d2b5&Filename=Tredje kullen3.080112.JPG)

BranDuir
0

1 underbart snäll Rottweiler, två Halvtokiga Katter, och ett 20 tal heltokiga Fiskar….*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

skruttan31
0

just nu en dammråtta.. he he

Asa-N
0

Hahahaha ja dammråttor har jag ett gäng av också, men dem föder jag inte upp, de föder upp sig själva *S*

skruttan31
0

#11 kallas billiga husdjur,,, själv sökande av mat.. dock ynglar dom av sig..

Asa-N
0

#12 ja något så förskräckligt också *S*

ryttarn
0

#12 Undrar om dom går att kastrera…… vore praktiskt :-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Jaaa himla bra förslag Jerker :o) Du får i uppdrag att undersöka saken närmare :o))

skruttan31
0

japp,, skriver under.. ryttarn.. undersöker.. återkommer med svar???

AndreasS
0

I vårat hem finns det:
x-antal möss
1 Skäggagam
2 Katter
1 Hamster

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

martdat
0

Här finns fyra katter, fasst det är inte dotterns val, de fanns innan henne förutom en som halkade in från gatan för några år sen, dottern har ett akvarie där det finns två grodor och fn två fiskar.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Asa-N
0

Kollade könen på kullen jag har nu och det är högst sannolikt 5 pojkar och 1 flicka, men jag vågar inte säga hundraprocentigt ännu :o) Helt säker kan man inte vara förrän om ca 1 vecka :o) Så här ser de ut idag i alla fall:

Titti
0

Jr har inte lyckats tjata till sig en katt till, eller något annat husdjur här. Räcker med dom som han har hos sin mamma.

Här har vi en katt - som inte tar fast dammråttorna utan bidrar till att dom växer till sig istället. Flört

//Titti, bonusmamman

blondifire
0

så söta bebbar ni har fåttKyss. har själv alltid haft djur,från hamster till häst.tamråttor tycker jag är ett jättebra "första" djur.min ena dotter fick en när hon var tio år,man vet ju nånstans att risken att dom tröttnar är stor så det skadar inte o ha ett eget intresse men hon skötte lollipop bra.hon fick städa buren själv och betala hälften av mat m.m. det var vår deal..

just nu finns det bara en tamråtta kvar av 4 sen mammas katter, molly 8 månaders huskatt o leo 7 månaders norsk skogkatt.i mars en till skogkatt..en liten tjej..Generad ja det är nog mamma här som är mest djurtokig..

S*Winsnes Wilda

sockerrattan
0

Vi har en hel hög med råttor

Mia//