Ladda energierna
Som singelförälder tycker jag att det är viktigt att man gör något för sig själv utan sina barn en helg eller en dag. man behöver koma ifrån vardagen och göra något man mår bra av för att ladda sina energier. När man gör det så känner man att vardagen blir lättare och roligare. Brukar ni unna er såna dagar eller helger och vad gör ni då? Kan ju vara trevligt med lite olika tips på vad man kan göra :)
Jag brukar antingen bara vara själv, läsa en bok, ta härliga bad eller så är jag tillsammans med goda vänner och har trevligt. Nästa gång jag är barnfri vill jag åka på spa :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja detta är super-viktigt. Jag har under alla år gjort som så att på lördagen när dottern är hos pappan, då gör jag vad jag vill, allt annat får vara, den lördagen är helig för mig :o)
Nu är det ju lite annorlunda när min dotter är så pass stor, men när hon var mindre så var detta livsnödvändigt för mig.
Kan bara hålla med,.,, man behöver få känna sig vuxen utan ansvar när man inte har barnen,, få göra de man INTE hade gjort om barnen varit hemma,,
Ja bara en sådan sak som att äta när man själv är hungrig är lyx :o) eller bara ligga o läsa en bok…..

När dom stora grabbarna var små så var jag barnledig varannan helg. Många av dom helgerna så valde jag att bara vara ensam hemma i huset. Då gjorde jag en långpanna med lasagne på fredagen som jag kunde äta hela helgen, så slapp jag laga mat :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#4 det där känner jag igen, jag kunde göra jätteladdningen med någon mat som jag sedan åt hela helgen. Eller, om jag var på det humöret, så gick jag ut och käkade :o) Det gör jag någon gång per månad nu också, företrädesvis Kina-mat.

Ibland kan man faktiskt ladda tillsammans med barnen. Jag och mina två yngsta dötrar tog tåget till Stockholm igår. Efter lite strosande i regnvädret och en fantastisk middag på en Grekisk resturang var det dansens hus som gällde. Vi var och såg BouncE uppsättning av Gökboet. Sedan var det tåget hem igen på kvällen. En fantastisk dak, en makalös föreställning och en batteriladdning som heter duga, "trots" att två barn var med….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Ja visst kan man det, men inte när man är hemma, då är det inte lika lätt :o)

Jag är offtast barnledig varannan helg, då brukar jag gå på krogen på fredagen och träffa så mycket kompisar jag hinner och på lördagen brukar jag umgås med mig själv och göra typ ingenting, det är skönt det oxå när det är full rulle annnars.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

jag får mycket kraft av mina underbara barn *puss på er*
hm.. komm en liten tår nu saknar dem mer en vad jag trodde märkte jag nu , när jag började tänka på dem
Klart att det är tomt utan barnen :o)
barnen behöver ju ett break från oss oxå,att lära dom att det inte är fel att känna så tycker jag är viktigt.när mina var hos sina pappor varannan helg kunde dom säga:va skönt o få åka till pappa och slippa dig en stund.. dom visste att dom fick känna o säga så utan att förlora nåt ,kärlek o uppskattning..
nu för tiden önska jag att man kunde få ett ögonblick för sig själv,den yngsta är 4 år o hennes pappa dyker upp "när han har tid".fast mina föräldrar hjälper till ibland men dom har ju sina jobb o bor en bit ifrån.. spahelg skulle ju vara guld.
S*Winsnes Wilda

Är aldrig barnledig… fast visst vore det skönt om man kunde vara det nångång. Har ett helsike bara att få ihop det med barnvakter när jag jobbar kväll /helg då det inte finns barnomsorg på obekväm arbetstid i vår kommun.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Oj vad tufft. Finns inte pappa alls med i bilden?

#13 nej, pappa avled för drygt 1 år sen men innan dess hade han en sjukdomstid på ½ år o innan dess, tja inte mkt , jag har alltid haft barnen på heltid oavsett om vi bott ihop lr varit särbo. Däremot fanns ju han dock där i bakgrunden på ett annat vis, o visst kunde jag få sovmorron nångång, jag kunde få duscha ifred, sova middag etc.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Fy så trist :o( men kan du inte få någon avlastningsfamilj? Hade du bott i närheten av mig hade de kunnat vara här.

Ytterst sällan som jag är hemma och "barnfri", men det passar mig ganska bra….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
I helgen nu blir det delvis energiladdning. Dottern har repetitioner hela lördag och söndag så där blir det några timmar själv. Men i morgon, när jag hade tänkt att gå på centrum o handla lite så måste jag sätta ihop 2 av våra gerbiler, och dem kan man tyvärr inte bara sätta ihop så är det bra sedan, man måste ha dem under uppsikt merparten av dagen för att ha koll på att de inte gör "taco's" av varandra……