Har en go kille på 14 som är mellan barn och vuxen. Kelen och samtidigt väldigt självständig och drar sina gränser. Vill gärna vara själv och hellre med kompisar eller datan.
Igår kändes det lite tomt, det var då jag kom på att min kille är inte liten längre. SÅÅÅÅÅ märkligt att den lilla killen som ville kela ofta är nu i början till att bli en vuxen man. Märklig känsla men det är sanningen så det är ju bara att acceptera.
Kul sida det här, önskar dig all lycka.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Det är ju samma här, har ju en dotter på 14 som både vill vara min lilla tjej och självständig på samma gång. Det är inte lätt för dem. Men som du säger, det är bara att gilla läget, men samtidigt finnas där i bakgrunden för dem när de testar sina gränser.
Tack Gitte, ja jag hoppas att detta ska bli en sajt där föräldrar känner igen sig, i synnerhet då singelföräldrar som av förklarliga skäl får dra ett tungt lass. Men det finns ju även de föräldrar som lever ihop där den ena känner sig som en singelförälder *ler*
#2 Ja precis, det är välbehövligt ibland att prata ut och våga vara ärlig och sann. För vi vill ju ha ärliga och sanna barn och det börjar ju hos oss föräldrar.;-)
De 2 sista raderna är det många som gör när de inte vet, kan eller vågar säga som de känner och har en rädsla för att inte bli accepterade. Då finns ju alltid en annan sida för dom. haha.
Ses, snart igen
Nu har vi en period hemma när jag undrar om det är något fel på min svenska!!! Detta då jag kan säga en sak till dottern och hon svarar precis tvärs emot!!!
Jag frågar då om det är något i min svenska som är oklart, nejdå svarar hon varpå jag frågar varför hon då säger tvärt emot det jag sagt. Då svarar hon, på tonåringars vis: Det gör jag väl inte! *suck*
Byta språk, tonårs språk. Pallar, tja, lol, cool, emo, jag ska bara, trött, tradig diska, laga mat o pallar tji, jag e inte din slav, jag gör det sedan.
*skrattar*
Hahahaha ja precis!! *S*

Känner igen det där, har en 14 årig dotter som har ett humör från en annan planet. Hon är trea i syskonskaran så hon måste väll ta i för att göra sig hörd… Skönt att man kan se på de två äldre att det går över…. ;-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Hahaha en tanke slog mig, undrar vad som skulle hända om vi satte våra 14-åringar tillsamans??? Vi skulle sannolikt inte begripa mycket av det som de sa *hahaha*
haha!! har oxå en fjortistjej här.tror ibland hon är besatt elr nåt.ena stunden ska hon pussas o sitt i knät nästa sekund är jag helt sjuk i huvudet o den elakaste på jorden.suck..hänger inte med i svängarna alls där.min andra tonåring,kille på snart 18 år,har aldrig varit sån.mamma säger att det är för julia e tjej o lik sin mamma..precis vad hon vill höra,ha-ha!!
jag älskar dom båda 2 men coffe är lättare o älska
låter ju hemskt men så känns det..
S*Winsnes Wilda
Ja än har jag inte blivit kallad för den elakaste på jorden men blickar har jag fått *S* men då blänger jag bara tillbaka. När hon tycker att hon får bestämma för lite så brukar jag bara säga att så länge det är jag som betalar hyra och annat så är det mina regler som gäller.

Har också en tjej på 14 som blir 15 i juni =) enastunden är man en hopplös morsa som inte fattar någonting. För att nästa vara någon man kryper upp till i soffan och kramas med =)
Har även en kille på 18 år men han kommer inte och kryper upp och vill kramas längre =P det är nog tur för annars skulle jag bli orolig hehehehe.
Hahaha ja skulle en 18-åring komma o vilja kramas med någon annan än ev flick/pojkvän så skulle man undra *S*
Hur länge får era tonåringar vara ute på kvällarna?? Närmast fredagar och lördagar då eftersom det är skola de andra dagarna.
min kille på 17 år är mest hemma här med kompisar,annars är det sista bussen som gäller(hemma kl 00.30) sen beror det lite på vart dom är o gör.14åriga tjejen ska vara inne 21.30 o där spelar det ingen roll om hon är hos kompisar elr likn.enda gången det ruckas är om dom går på bio men då hämtas dom av nån förälder…
S*Winsnes Wilda

En fördel att bo mitt i klorofyllen är att "lockelserna" inte är så stora.
Vet att dom "passar" på att vara "ute" när dom är hoss sin mor inne i samhället men vi har satt upp visa regler som gäller så länge dom är i en ålder där man har något att säga till om, dvs under 18… Hela tiden har det handlat om ömsesidigt förtroende. Följer man reglerna så kan man komma överens om undantag, bryter man mot reglerna så är det kört för en lång tid framöver och reglerna blir dessutom hårdare.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#15 tack …då är jag inte ensam…*S*
Jag (vi ) hade rätt stora problem med dottern när hon var 15 -17….hon hade väldigt svårt att förstå givna regler…fylla, komma sent, strunta i att komma hem osv…
vi hade tider på skoldagar till 21.30 under förutsättning att läxorna var klara, och till 23 på helger om det inte var något särskilt som skoldans eller planerade fester, liten by alla kände alla, och det fanns absolut inget att göra efter 23…med mindre man åkte fyllerejs i en 240….och trots att vi hade samma regler som alla andra så kom ju kommentaren "alla andra får ju" **skratt***
Med sonen som är 17 nu har det aldrig varit några sådana problem…tvärtom faktiskt…det funkar till 100%…han kan visst ta en öl eller två, men har aldrig kommit hem dyngrak som dottern gjorde…och skulle han bli sen av nån anledning så ringer han och talar om det…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Ja min tös som är 14 har ju givna tider och skulle hon någon gång bli försenad så ringer hon alltid. Jag hoppas att det håller i sig.