*boktips* "Makalösa föräldrar"
heter en bok utgiven av föreningen med samma namn, någon som läst den? Den tar upp massor av olika ämnen och problem som är specifika för ensamma föräldrar. Bla en hel del om pappors problem att få lika behandling i vårdnadsfrågor.
"Mera jävlar anamma mamma" heter en annan bok som jag älskar, den är iofs kanske riktad aningen mer till ensamma mammor än singelföräldrar i stort vilket kan tyckas diskriminerande men det mesta i boken funkar på båda situationerna. Den är otroligt humoristisk och full av mycket intressanta fakta och statistik, tex finns massor av reell svensk statistik på hur skilsmässobarn mår i jämförelse med kärnfamiljsbarn, kapitel om problem som kan uppstå då man träffar någon som också har barn osv. Massor av pepp och tankvärd ord också och tips och råd och andras erfarenheter. Rekommenderas varmt.
Någon mer som har boktips? Behöver absolut inte vara relaterat till sajten, tänkte bara börja med ett par såna, vad var tex den senaste boken ni läste?
Makalösa Föräldrar är, eller var, klubben för inbördes beundran. Var med i den från början men hoppade av efter något år.
Men över till böcker :o)
Det senaste jag läste var en bok av Mian Lodalen, en otroligt rolig bok som jag inte minns titeln på dessvärre för tillfället *S*
Andra böcker jag gillar är läkarromaner i alla former :o)