Artiklar
Som ni sett har jag och ryttarn skrivit ett antal artiklar av varierande slag.
Är det något ni vill att vi ska skriva om? Har ni kanske själva en artikel/berättelse ni vill dela med er av?
putt

Nu puttar jag den här tråden med lite snabbt ihoptänkta förslag på artiklar
, alla medlemmar är ytterst välkomna att komma med synpunkter och förslag och även skriva något eget om ni har något område ni kan mycket om! Om någon är intresserad av att skriva om de förslag jag kmmer med eller bara vara med på ett hörn med egna erfarenheter så tveka inte att skriva i tråder! Eller pm:a mig, ryttarn eller Asa_N om ni föredrar det.
Förslag:
ekonomi, tips och funderingar kring livet som ensamförsörjare
umgängesföräldrar - hur får man umgänget att funka smidigt? Vad gör man när det inte funkar, när den andre föräldern inte vill träffa eller inte låter dig träffa barnen?
Barn med speciella behov - Adhd, autism, utvecklingsstörning, fysiologiska handikapp.. (lägg gärna till egna förslag här)
Ensamföräldrar med handikapp i form av sjukdom eller annat - hur hanterar du vardagen?
Vardagsstategier för att få livspusslet att gå ihop
Dejting - testa olika sätt att träffa en ny partner och utvärdera - speed dating, kontaktannons, datingsajt..

fler förslag:
småbarn, skolbarn, tonåringar - om barnens utveckling, de typiska situationer man som förälder möter längst vägen och hur man bäst hanterar dem.
Bemötande i samhället - om singelföräldrars utsatta roll och hur man bemöts i arbetslivet, på skolan och av omgivningen
Ta hand om dig själv - om hur man som ensam förälder hittar/skapar tid att sköta om sig själv, enkla praktiska tips och råd