Alla hjärtans dag
Vad skulle ni vilja göra på denna kärleksdag? (fantasin sätter gränsen)

ja jag vet vad jag vill *fnissar*

hm, på en havsstrand i bahamas elr nått med massa god mat och drinkar och någon kille jag älskar, (som älskar tebax då)hade inte var helt fel, Har aldrig gjort något sånt romantiskt, vore roligt att pröva, o så en stilla havsbris i värmen,mmm….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hmmm jag tar nog bungalowen brevid martdat med en lika trevlig kille :o))

#3 Låter som en bra ide!då får vi ta en drink ihop medans pojkarna ordnar överaskningar till oss!

Det låter inte helt fel tjejer!
Jag vill bli överraskad på morgonen (av en älskad halvskäggig karl med glimten i ögat) med två biljetter någonstans, kanske Paris, kanske Mauritius, spelar ingen roll.. och när jag protesterar och säger "ja men barnen…" så visar det sig att han sen länge konspirerat med mina föräldrar om barnvakt över några dagar, fixat katt/råttvakt, ordnat ledigt, han har tänkt på allt och lyckats med konststycket att undanhålla det för mig! En resväska står framme så jag bara behöver kasta ner några plagg (behövs kanske inte så mycket eftersom vi knappast kommer lämna htellrummet). En romantisk frukost står uppdukad, jag får pussa och krama barnen hejdå och sen vntar taxin till arlanda..
tycker hela den dan kan skrotas..skapar bara press o ångest tycker jag..låt alla dar vara "alla hjärtans dag" ist..
S*Winsnes Wilda
Ja jag brukar bara ge Malin den vanliga kramen o pussen o så brukar vi smaska på en ask gelé-hjärtan tillsammans :o)
#5 Håller med dig till fullo.
#4 Nä (inte roligt)
precis!! sen att barnen målar hjärtan på förskolan kan man ju hindra men det går inte en dag utan att vi kramas o säger att vi älskar varann,jag o barnen..gelehjärtan e gott,d ska dom få!
S*Winsnes Wilda
Ja jag tycker det räcker faktiskt :o) vi mumsar i oss asken för glatta livet :o) tror den kostar 39:- en sådan ask.

Jag tycker inte dagen behöver slopas, man ska självklart visa kärlek varje dag men alla dagar kan inte vara underbara så det är fint att ha en speciell dag avsatt för extra mycket kärleksyttringar av det mer överdrivna slaget. Sen får man ju inte förvänta sig att det ska bli perfekt, men en väl uttänkt och meningsfull gest betyder mycket även om det går snett någonstans på vägen :)
Men jag har aldrig firat alla hjärtans dag faktiskt, eller jo, jag har hittat på allsköns kreativa överraskningar åt pojkvänner i det förflutna men har bara fått kort och trista blomsterkvastar så själv. Jag är verkligen inte mycket för kort, blommor och smycken så det har bara varit ledsamt att de känt mig så dåligt.

#11 Har heller aldrig firat, inga blommor heller, Fick ett sms en gång av min dåvarande kille,, det var det enda, så jag VILL ha en liten bahamasresa nu.

tar väl en kopp kaffe och en cigg som vanligt……inte fan är det nån som kommer och överraskar mig…..happy valentine….***asg***
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jag älskar "trisat blomkvastar" jag ;) och har alltid fått för lite av den vara, enligt eget tycke, men just på Alla-hjärtans känns de lite ska-vara-så-igt och sådant har jag lite svårt för. Jag är en sucker för vardagsromantik jag - de där ögonblicken då det inte är väntat, mitt i fredagsstädningen, en vanlig tisdagsmorgon-frukost-på-sängen med en blomkvast, ett fångat ögonblick i all hast mitt i matlagningen mede barnen stojande runt benen etc. M.a.o. så är inte de där tillrättalagda tillfällena, som Alla-hjärtans ju kröner listan över, ngt jag går igång vidare värst på.
Måste jag dock säga vad jag önskar *känner pistolen mot tinningen* =) då säger jag att det jag mest önskar är en gosig, humoristisk man jag känner samhörighet med som bara finns där i min säng och vill dela livet, vardagen och verkligheten - hur den än ser ut - med mig! *s*

För mig så är alla hjärtans dag en dag man inte firar, men minns och säger till de man älskar att man gör det. Alla man älskar. Inte bara ens partner. Mamma, bror, kusin, man och så vidare. Samt sätter blommr på gravarna om jag kommer dit. För kärleken tar inte slut för att döden kommit. Men denna jag måste köpa kort och godis-ångesten gillar jag inte alls. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
själv har jag köpt hjärt choklad till sonen,, o jag o kärleken ger bara varandra ett litet gulligt kort,, sen tar vi o går ut o äter alla 3,, ska bli jättemysigt,,
Ja det är så överdrivet detta med Alla Hjärtans Dag men jag tycker att visst kan man göra något extra någon dag men det behöver inte vara några stora åthävor.