Uppskatta dig själv!
Snor en populär tråd från råttor iFokus här.
Det är lätt att vara kritisk mot sig själv och svårt att vara snäll, men nu ber jag dig att ta några minuter på dig att tänka ut tre bra egenskaper som just DU besitter och dela med dig av dem till oss! Motivera gärna lite kort vad du menar också. För visst är vi bra ändå trots allt!

Ödmjukhet, generositet, sunt förnuft….
inte mycket att förklara iofs Ödmjuk inför livet och alltet…generös, ingen ska gå hungrig från mitt bord och kan jag hjälpa någon på något sätt gör jag det utan att förvänta mig motprestationer…
Sunt förnuft ….ja det talar väl för sig själv…..*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Nyfiken/kunskapstörstande, kritiskt granskande, tolerant
Min orealistiska ambition är att veta/förstå allt, naturligtvis totalt omöjligt men skam den som ger sig! Kritiskt granskande står för mitt vetenskapliga tänkande och min ovilja att svälja vad som helst utan att först ordentligt utvärdera, tänka, känna och utforska alternativen. Tolerant står för det faktum att jag har en stor (mestandels inlärd) förmåga att acceptera de allra flesta individer som de är - på gott och ont, samt att jag har ett stort tålamod med påfrestande situationer (som tex trotsande barn eller idiotiskt okunniga människor).
Snäll, sund förnuft och envis
Snäll så jag är nästan larvig ibland och ställer alltid upp för mina vänner. Har en god portion sunt förnuft enligt andra. Envis som synden och ger aldrig upp vilket iofs kan vara både positivt o negativt :o)

#3 "snäll" kan också vara negativt, du är väl inte snäll på gränsen till självutplånande? Man måste kunna säga nej också..
#4 ja så sant så men jag har lärt mig säga nej efter att ha blivit "blåst" några gånger….

usch, sådant här är supersvårt, mestadels för att jag genast sönderanalyserar mitt svar och omedelbart hittar den negativa aspekten också, men ok:
snabb på att ställa upp för människor i nöd,
närvarande i alla omedelbara känslor som uppstår,
ett skapande öga, som har lätt för att se inåt, utåt och genomträngande.

#6 visst är det svårt, men nyttigt, att försöka se sina positiva sidor istället för att älta det man upplever som negativt. Svårt att se hur dina svar kan tolkas som negativa, verkar vara väldigt fina egenskaper :)

njaej, att bränna ut sig, för att ställa upp för andra, är inte balanserat och jag kämpar till sista blodsdroppen, för att hjälpa en människa i nöd.
Att vara närvarande i alla känslor hela tiden, är en rik källa, men inte heller det är balanserat, för ibland kan man behöva kunna kontrollera sina känslor.
att lätt kunna se: inåt, utåt och genomträngande, men att inte kunna välja själv, när man slår på eller av, eller inte ett kontrollerat beteende, så även där behöver jag träna på att lära mig att hitta balansen.

#8 fy skäms, i den här tråden är det strikt förbjudet att vara sjävkritisk!! Ner på golvet och ge mig 15 situps medan du sjunger "I feel pretty"
ps: obalans kanske inte alltid är det mest önskvärda men det gör oss i allafall till dynamiska och spännande människor. Välj att se det positiva i dessa egenskaper nu :)

Envis, en förutsättning för att överleva med 4 vilda ungar och 12 ponnysar
Ett stort hjärta, för dom jag älskar kan jag göra vad som helst….
Målmedveten, jag vet vart jag vill, även om det kan ta en evighet att nå målet….
Sedan finns det en hel del till men vi skulle ju bara skriva de tre viktigaste väll…..?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#10 ja, men om du vill kan du alltid starta en egen tråd och fortsätta.. 

#9, jag kämpar med situpsen för fullt, du har helt rätt, man SKALL inte hålla på och slå på sig själv.

#11 Efterssom ödmjukhet är en annan egenskap så fortsätter jag inte på listan….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Nu sjunger vi allihop tillsammans: det är inte lätt att va ödmjuk…
#14 skyll dig själv, *hostar upp mig* ….. när man är en singelförälder….

åh vad mysigt vi har tillsammans med allsång och tolvstegsprogram och jag vet inte vad!
Vad ska vi göra i morgon, vodkaprovning, spela på hästar, kinesisk massage, starta eget..? Eller jag vet! - knyppelkväll!!
*nej nu avlägsnar jag mig innan jag (totalt) flummar bort ännu en tråd*
Jaaa knyppelkväll var det länge sedan jag var på :o)) Men jag tror vi spar vodka-provningen till en fredag eller lördag med tanke på att man inte behöver upp o jobba nästa dag då :O))

jaaaa…knyppelkvøll….hurraaaa…det ør det bøsta søttet att dejta…..
#18 jag tror du har tjyvstartat vodka-provningen med din stavning *S*

hahaha.. ja det bliver jo lidt dansk en gang imellem dog helt uden vodka…*S*

oj, det där fick jag läsa tre gånger innan polletten föll ned, satt först och tänkte att "Ojojoj, han var inte nykter.." :P *asg*

haha…ingen fara pratade bara med en godvän i danmark och glömde ändra språket…*S*

Gör ett försök att sovra bland undertecknads alla grymt fina egenskaper och hittar tre då. *sarkasmvarning* 
Skämt å sido, här kommer ett försök;
Lojal - den jag älskar älskar jag, typ….*s* Trofast och lojalt står jag ståndaktigt vid sidan av de jag älskar, i vått och torrt. :)
Rak - ärlig och rak. Säger det jag tycker och står för det. Även om jag kan stänga in mig bakom mina murar så visar jag inget som inte är äkta.
Empatisk - har förmåga att känna med andra människor, även då jag inte själv upplevt exakt det de gjort. Kombineras ofta med en god inlevelseförmåga m.a.o. ;)
Vad SVÅRT detta är!!!
Tyckte f.ö. att det var fint att se någon säga envis om sig själv i positiva ordalag. Den egenskapen används oftast negtivt och jag tycker att den snarare är neutral. Alltså, envishet är en _styrka_ och den blir negativ eller positiv beroende på hur den används. Ungefär som muskelstyrka kan användas till att bära en skadad medmänniska utur ett minfällt, eller till att misshandla någon blodig. See? Personligen är jag djupt tacksam över den envishet som gjort att jag till denna dag orkat och överlevt allt livet haft att ge. Är tacksam över att mina barn är envisa oxå - då kommer de klara sig bättre i den tuffa värld de växer upp i.
Nog babblat för mig för nu! =)