Hur funkar skolan hos er? Har ni bra lärare?
Dottern har det ganska lätt i skolan, men vissa lärare lämnar en del övrigt att önska. Idag, första dagen på vårterminen, så fick de ny matte/no-lärare. Dottern går i 8:an. Dottern är duktig i bl.a. matte och ska nu börja med 9:ans mattebok. Idag säger denna nya mattelärare att dottern ska göra alla proven i alla fall, för 8:an. Men jisses hon har ju redan gjort dem!! Ska hon göra dem 2 gånger?
Så ikväll har jag pratat med hennes klassföreståndare som inte heller begrep detta så hon ska i morgon prata med denna överentusiastiska nya lärare…. *suck*
Skolan har ej fungerat, bytt skola.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Min son första skola var en katasrtoff. Inget funkade i periodsvis tyckte jag. Bytte skola och han fick en jätte bra klassföreståndare som är nästan som en extra mormor för barnen i skolan. Hon har hjälpt även mig flera gånger om saker som jag har inte vetat om. Min son har haft svårt att lära sig. Vi har varit på undersökning ang. detta. Han har ett medfödd stellhet i lederna som troligen är orsaken till att han inte utvecklas som alla andra barnen fysiskt och psykist…..men det är bara att kämpa….

Vi är inne på tredje skolan,,, anmälde och fick den första fälld i skolverkat, andra är anmält men blev nedlagt för skolverket godtog att de sa sig bett om ursäkt, hade hemundervisning ett halvår efter det, är inne på den tredje nu , men jag är inte helt nöjd, blir man väll aldrig, många av personalen är så opedagogiska så det är sanslöst. kass utbildning med med tanke på att det är en resursskola för aspergers, nya rektorn utbildning är förskolelärare,, suck,,behöver jag nämna min inställning till skolor,,, kan nog bli vidare diskusitioner om skolor.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vi hade det besvärligt ett tag på lågstadiet, men nu på högstadiet funkar det kalasbra för dottern. Hon trivs med skolan men inte med alla lärarna men det kan man ta, de är inte elaka på något sätt.
putt

Har varit lite si och så. När man bor på landet får man ju ta den skola som finns och har inte så mycket att välja på. Grabben har väll haft mest otur och fått lärare av den "gamla skolan", dvs en väldigt föråldrad syn på såväl kunskap som pedagogik.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tjaa.. får man som dotter själv skriva vad man tycker? (tycker denna sida var väldigt intressant! dock så kanske jag inte riktigt hör hemma här)
Nämen jag trivs i skolan, går i 8:an just nu, har dock alltid varit missnöjd med alla engelsklärare jag haft. Hade en mellan klass 1-3, sedan en annan 4-5 en annan lärare i 6:an, en fjärde i 7:an och är nu inne på min femte lärare, ska byta igen sedan till nian, börjar tröttna på att ständigt byta lärare, känns som om läraren inte hinner lära känna en som man är som person och vilka kunskaper man har, utan dem sätter betyget efter provet och sedan Vips, allt klart. *suck*.
Våran SO-lärare har ganska intressant filosofi ang. läxor, hon "förbjuder" oss att plugga hemma, hon tycker att man ska koncentrera sig på skolan fram till klockan 3, sedan är man vara ledig och ha fritid. Detta gör att alla är aktiva på lektionerna eftersom de vet att de inte får ta hem, till skillnad från andra lektioner då det surras runt och sedan får 100% av klassen jobba hemma, eftersom de som surrar runt inte får något gjort och de som försöker koncentrera sig men inte lyckas pga. allt surr får också arbeta hemma. Dock tar jag i lite nu, de flesta lärare får faktiskt tyst på oss. :o)