Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 685 ggr
Asa-N
0

OT: Namnhjälp!!

Jag ska behålla en hona ur guldhamsterkullen jag har nu, en normalfärgad liten tös, dvs om det är någon flicka där *S*

Men jag kan inte komma på något bra namn som börjar på bokstaven D!!!

Så kom igen nu alla goa singelföräldrar Skrattande

BranDuir
0

Dimsy…..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

LeTigre
0

Doris, Diana, DeeDee, Demeter, Dilba, Disa, Dora, Dana, Doreen, Dizzy, Daisy, Dalia, Dafne, Dallas, Dagmar, Darling, Deja Vu, Delores, Dido, Diora, Dina, Donna, Dreama, Dixie, Drew

BranDuir
0

eller varför inte Delisabeth, Delsa, Dingrid, eller rent av Dåsa…*S*…kunde ju inte låta bli…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

LeTigre
0

DeTigre!! Skrattande

Asa-N
0

Nu börjar det likna något, jag vill gärna ha lite "udda" namn som inte alla andra redan har Skrattande

LeTigre
0

Jag tycker om Deja-Vu och Dreama, Dreama Little..

Driva, Diva, Demi, Doodle, Denzel, Decimeter, Daisy Little Dancer, Dowhop, Dozy, Doozer.. äh.. hjärnsläpp

Anett Lindbom
0

Disney

Darla

Och sedan tog fantasin slut,:)

Asa-N
0

#6 gillar Decimeter och Dream-a-little eller varför inte Diva Decimeter?? :o)

Ja nu märker ni vilket elände det är varje gång man får en kull *S* lättare med gerbilerna, dem kör jag tema på och dottern och jag turas om att komma på tema och namn :o) nu sist var det jag och då vart det Whisky-kullen :o) med en massa whisky-sorter :o)

LeTigre
0

#8 varför kör du inte tema på guldhamstrarna också?

Asa-N
0

#9 nej då skulle jag få ett elände att hålla isär alla teman :o)

Asa-N
0

Nu har vi bestämt oss, hon kommer att få heta Alladins Deci-Belle

ryttarn
0

*nynnar* Miss decibell  var får du alla lud ifrån….

På våra hästar kör vi alvteman, fårt första föl heter Isilon Tinúviel, vilket betyder Månens Näktergal….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

skruttan31
0

annars tycker jag att Astrid-Ingeborg är fint,, *s* (min mammas katt hette så innan hon döpte om den)

skruttan31
0

Aha,, som börjar på D,, ja se så fel en kan ha om en inte läser hela texten,, *förlåt,, tycker inte Dastrid-Ingeborg e lika vackert

LeTigre
0

Dastrid-Dingeborg *ASG*

Asa-N
0

hahaha nu tror jag din fantasi behöver lite ledigt *hahahaha*

Asa-N
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser de små sötnosarna ut idag :o) Det finns fortfarande en normalfärgad hona att tinga *blink*

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=7e1cac8b-7ccc-4433-a785-0c6b93eee978&Filename=D-kullen3 dag 7 080219.JPG)

LeTigre
0

Åh vad sugen jag blev nu…! Men fyra råttor, två katter, akvarium och två förvildade pysslingar kanske räcker..

Hur tama blir guldhamstrar? Hur länge lever de? Hur barnvänliga är de? Äter de gnagarblandningar eller egenkomponerad mat, färskmat? Bottenmaterial, burmått? Hur intelligenta är de? Borde väl egentligen titta in på hamster iFokus men jag oooorkar inte för nu jag har redan skrivit så mycket här :P

[Malin3033]
0

Hur tama är guldhamstrar
Jag skulle säga att dem är lika tama som råttor, dock så sitter inte mina på axlarna.

**Hur länge lever de?
**1,5-2,5år Cirkus

**Bottenmaterial, Burmått?
**Här är de toalätt som bottenmaterial och tillskillnad från råttan vill hamstern ha så lång och bred bur som möjligt, hamstern är ett marklevande djur och har ingen uppfattning om höjder och kan därmed skada sig riktigt illa.

**Hur intelligenta är de?
**Själv tycker jag inte att hamstrarna är lika smarta som råttorna, men de är tama och gosiga och pussiga!

Lite snabbsvar från mig. =)

LeTigre
0

Jag jobbade på djuraffär en sväng i min ungdom och blev där kär i en guldhamster. Han rymde vid burstädning en gång och vi hittade honom inte på nästan en månad. Han hade byggt bo på lagret innuti en bal med fodersäckar och var rund som en boll.. Blev lite sugen på att ha en sån gosing hemma igen..

Men jag tror nog att jag får vänta lite med detta, Det finns inte tid helt enkelt :(

Men när barnen blir större och kan ta mer ansvar kommer vi ha fler djur, det är jag säker på!

Asa-N
0

Vill korrigera #19 lite, alla hamstrar gillar inte stora burar, dock ska de uppfylla Jordbruksverkets krav som idag är som en mini-duna.

[Malin3033]
0

#21 - jo, förståss, inte vill de ha 1x1m. x) Tack åsa!

martdat
0

#21 Varför gillar de inte stora burar? undrar därför att jag har spånat på en större bur till dotterns hamster  som är ca 1m på längden och typ 40 på bredden, den är för stor då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Asa-N
0

Nej jag ska vara tydligare. De flesta hamstrarna vill ha bra med utrymme, men sedan finns det en del hamstrar, hanar företrädesvis som inte trivs i för stora burar. Har haft 2 hamstrar som inte trivts i maxi-dunan som är 70 x 40 cm utan jag har fått sätta över dem i en mini-duna som är ca 50 x 35 cm. De har helt enkelt blivit stressade i den stora buren. Har en hona nu som jag ska testa att sätta i en mini-duna också, då hon inte verkar trivas i den stora.

Men den buren som är på 1 m, är inte det en kanin/marsvinsbur? Då är risken att det är för glest galler så hamstern kan ta sig ut, det får max vara 1 cm mellan gallerspjälorna, annars kommer hamstrar ut :o)

martdat
0

#24 Har inte mett den, bara uppskattade, men den verkar i storlek som en marsvinsbur fasst lägre och en cm mellan gallret. Den är stor,

Asa-N
0

Ja men prova o flytta in hamstern där :o) man märker om den gillar det eller ej :O)

martdat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 Har inte köpt den men kollat, har inte råd nu, den buren den har är två vångs och större än minimått, men den ännu större ser så härlig ut, inte så dyr, har för mig 470 elr nått.

Asa-N
0

#27 men det var en fin bur du har nu :o)

martdat
0

#28 Tack, det är en kvarleva från min barndom,, buren är ca 20 år gammal, hade faktiskt sålt den en gång men fick köpa tillbaka den då den av en händelse stod i grannens föråd då jag ringde rund o letade beg bur, hehe, flyt,,,, är mer saker i den nu , bilden var dag 1 innan Hambus fick flytta in,