Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 1081 ggr
Asa-N
0

Sjusovare

Ni som har tonåringar, är de likadana sjusovare som min? Hon kan, utan minsta bekymmer, sova till framåt 12-tiden på dagen!!

Detta började hon med när hon kom in i puberteten för ett par år sedan, innan dess var hon uppe mellan 6 o 7 på morgonen.

ryttarn
0

Eftersom vi har hästar skall ju dom fodras på morgonen, ansvaret för det går runt på oss alla, detta innebär att dom kommer upp, på vardagarna blir det uppstigning 5.30 då skolbussen går kl 7….

Men visst, speciellt -90an och -96an kan lätt sova till 11 - 12 när dom inte måste upp. Yngsta dottern har alltid varit väldigt morgonpigg även om det någon enstaka gång kan dra sig framåt 10….

Äldsta dottern jobbar som hästskötare och har därmed tämligen tidiga morgonvanor på vardagarna, vilket faktiskt innebär att dygnsrytmen inte blir altför ruckad på helgerna.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Ja i veckorna går dottern upp 6.30 utan att knota men på helgerna….. *suck* halva dagen går åt skogen. Men det har hänt att jag väckt henne tidigare i synnerhet om vi ska göra något speciellt. Som tur är har hon inget elakt morgon-humör *S*

storAnnette
0

Hihi,12 är väl inget…här kan hon sova till 14 i värsta fall!

På veckorna går hon alltid upp tidigt,två timmar innan skolan börjar och egentligen sover hon för lite då så hon tar igen det under helgen.Det går bra att stiga upp om det är något speciellt hon/vi ska göra.

Nu har hon (14 år) sån tur att syrran har jobbig epilepsi så vi kan aldrig planera in något gemensamt under förmiddagar.Pga det tar vi det lugnt allihop istället under helgerna det tycker jag är bara skönt!

PS:Hon som har epilepsi kan sova hela dagen i värsta fall….om hon haft flera anfall…då är det tyst här minsann och nästan inget blir gjort.DS.

Asa-N
0