Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 2097 ggr
Asa-N
2008-02-05 08:28
0

Arg

Igår kväll kom dottern hem från teater-repetitionerna jätteledsen. Hon har alltså ställt upp för denna teatergrupp, som hon inte är medlem i, för att spela tenorsaxofon. Hon har offrat massor av sin fritid, även helger, till detta. Det är premiär om 2 veckor.

Nu till helgen så ska dottern iväg på hajk, planerad sedan länge, och då hade hon berättat det igår varpå ledaren hade sagt att det fick hon inte göra då de har repetitioner på lördag!!!

Jag tvärtände på alla 16 cylindrarna och fick tag i denna ledare på telefon. Jag frågade henne om jag blivit omyndigförklarad? Hon fattade ingenting!! Jag sa då att senast jag kollade så var det jag som var förälder och vårdnadshavare för min minderåriga dotter. Ehhh jaaa svarade hon. Varpå jag sa att vem är hon att säga att min dotter SKA komma på repetitioner på lördag då hon sedan länge har denna hajk inplanerad? Hon har även tidigare talat om att helgen 9-10 februari är hon borta. Men det tycktes denna ledare glömt bort lägligt.

Jaa menade hon på att det är ju så nära premiär nu… Jag svarade då att det ger jag fullständigt fanken i och var det så det inte passade så kunde de ju söka efter en annan tös som spelar tenorsaxofon!! Men till den dag min dotter fyller 18 år så är det jag som har sista ordet.

Det är dessutom andra året som Malin ställt upp för denna teater-grupp!! Så detta var tacken hon fick.

Jag sa till denna ledare att jag ställer mig mycket tveksam till att dottern ens vill ställa upp för dem igen, så besviken var hon, samt att även jag var mycket tveksam till att låta henne göra det när hon får skit för att hon har annat inplanerat en dag. Sådana "gestapo-fasoner" uppskattar jag inte sa jag till henne.

Nu tog det ca 10 minuter så ringde telefon igen. Denna gång var det dotterns saxofon-lärare. Hon ville veta vad det var som hade hänt, hon hade inte varit med igår. Så jag berättade hela den smutsiga historien och sa till A-K (saxofon-läraren) att detta var nog sista gången dottern vill delta med denna teatergruppen. Detta förstod A-K och var mycket arg på denna teater-ledare, för A-K hade nämligen hört i höstas när Malin sa till om denna helgen!!! Dottern har spelat för A-K i 3 år så vi känner varandra väl. Eller som A-K sa, om det varit någon som ofta missade repetitionerna skulle hon förstå det, men dottern har inte missat en enda!! däremot har hon fått hoppa in i pjäsen vid flera tillfällen för att rollinnehavaren inte dykt upp.

Vi är överens om att detta med att vara med i en sådan här uppsättning är mycket bra träning för dottern på sitt instrument, men att det finns fler teatergrupper/annat där hon kan vara med istället :o)

Tack för att ni orkade läsa hela alltet :O) var bara tvungen att få det ur mig, arg som en bålgeting var jag.

blondifire
2008-02-05 09:34
0

förstår dig fullkommligt,vilken j-a idiot!! Bra att du röt ifrån,lär sig tösen oxå att hon har ett värde o inte får bli behandlad hur som helst. jag blir oxå tigermamma när nån behandlar mina barn orättvistOskyldig

så ska hon vara med eller hur slutade det?

S*Winsnes Wilda

Asa-N
2008-02-05 09:58
0

Det slutade med att min dotter, självklart, slipper vara med på lördag :O) och lika självklart att hon åker med sina kompisar i scouterna på Grott-hajk. De ska utforska grottor och hur många gånger i livet får man tillfälle till det av kunniga guidar?

Jag sa också det till dottern, att de ska vara tacksamma för att hon ställer upp, annars hade de inte haft någon som spelar saxofon där live.

blondifire
2008-02-05 10:58
0

bra! självklart ska dom vara tacksamma.gud va roligt för henne,hade gärna fått uppleva ett sånt äventyr.hoppas du skickar med henne kameranSkrattande

S*Winsnes Wilda

Asa-N
2008-02-05 11:12
0

Hon åker inte många meter utan sin kamera :o))

martdat
2008-02-05 23:03
0

Om inte din dotter tycker det är väldigt roligt så kan den där ledaren gott spela själv,,,,, förstår att du är arg,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

blondifire
2008-02-06 00:59
0

glöm inte o lägga in bilder senOskyldig

S*Winsnes Wilda

Asa-N
2008-02-06 05:53
0

#5 Dottern tycker det är jätteroligt men inte till vilket pris som helst och i synnerhet som hon sagt till om detta i mycket god tid.

#6 Lovar att norpa några bilder av henne och lägga ut här :o) Det enda de fått reda på är att de ska till länets största grottor.

Sue_Ellen
2008-02-24 10:41
0

Bra du sa ifrån Åsa.

MIRJAMI
2008-03-01 18:22
0

Förstår att du blev arg…det hade jag ochså blivit. Bra att du tog kontakt med denna ledare och visade vart skåpet står!!