Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 493 ggr
Asa-N
2008-03-15 11:23
0

Påsklov

Snart är det påsklov, har ni tagit ledigt de dagarna eller hur löser ni det?

Malin är ju så stor så hon sköter sig själv, hon ska ju på något Manga-grejs här på ungdomsgården i centrum, det är även övernattning så kompisarna och hon ska sova där, 5 minuters promenad hemifrån den egna sköna sängen *hahaha* men vill de det så får de göra det, de får väl gå hem o äta i alla fall :o))

ryttarn
2008-03-15 13:50
0

Tyvärr hamnade både påsklov och sportlov på "mammavecka" i år. Barna är här över själva påskhelgen men sedan är ansvaret hos deras mor…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
2008-03-15 13:57
0

Ja ibland blir det så. Här brukar det bli att dottern är hos pappa över helgen, men i år är de inte hemma så då får jag ha henne hemma själv :o)

LeTigre
2008-03-16 11:26
0

Jag har haft sån otur att både sportlov och påsklov hamnat på tentavecka så mina barn kommer var apå dagis och fritids långa dagar hela veckan. Tentan är på fredagen så då hämtar jag iallafall lite tidigare, inte för att det är någon tröst. Inte får de sommarlov alls heller då pappan tackat nej till sina två veckor då :/

(OT: hur är det om man går på soc - har aldrig gjort det, måste barnen vara på dagis/fritids då?)

Asa-N
2008-03-16 11:40
0

Har ingen aning om de måste vara på dagis/fritids då….

Någon som vet?

ryttarn
2008-03-16 12:24
0

#3 Är inte 100% säker, men eftersoom du har kravet på dig att "stå till arbetsmarknadens förfogande" som det heter samt aktivt söka arbete  kan du troligen inte "ta semester" från dagis. Däremot måste dom ju inte vara där varje dag. Skall kolla  vidare om detta då jag inte är helt säker på reglerna…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LeTigre
2008-03-16 13:57
0

Blä, jag vill ALDRIG gå på soc. Får jag inget jobb nu så tar jag föräldraledigt, har kollat nu och jag har ca 60dagar kvar. Och så börjar jag att nätverka för ett sommarjobb inför nästa sommar.