Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 16-övrigt
Läst 744 ggr
LeTigre
0

Ibland orkar man bara inte, eller?

Det har väl inte så mycket med singelföräldraskapet att göra utan mest med LIVET i största allmänhet.. men ibland är man bara så outsägligt sliten.

Barnen har påsklov och jag har tentavecka. Har lagt 9-10 timmar/dygn på studier den senaste veckan, mestandels nattetid efter barnen somnat. Att sitta och nöta biopsykologiska termer under sex-sju konsekventa timmar jämför jag med ett tolvtimmarsskift vid löpande bandet på en fabrik, man blir slut som människa helt enkelt.

Och nu har jag dessutom dragit på mig något slags virus precis inför upploppet!! Hög feber, variga bihålor, värkande hals och konstant rinnande ögon och näsa. Värk i hela kroppen. Invalidiserande! Och saken är ju den att man får inte vara sjuk när man studerar, det finns ingen sjukskrivning, ingen pardon. 

Det här inlägget har egentligen inget syfte förutom att få gnälla av sig offentligt. För självklart överlever man, på något vänster.

I mitt fall gäller kontinueliga maxdoser av alvedon/ipren/rinexin nersköljt med några liter red bull och några skopor glass mot taggarna i halsen så jag kan hantera två väggklättrande småbarn och ett antal uppesittarnätter till. Behöver lägga ca 35-40 timmar till på detta innan jag är redo för tentan på fredag.

SEN kan jag sova - hela helgen! Två hela dagar ledigt innan nästa kurs börjar!!

Asa-N
0

Jösses amalia, det låter som om du skulle behöva en omgång pennicillin till att börja med tillsammans med en god natts sömn.

Hoppas du orkar nu.

LeTigre
0

jo, man klarar sig ju alltid på något sätt. Jag måste fixa den här tentan för jag vet att jag INTE fixar dubbelstudier nästa månad.

En enda helnatt till, sen i morgon har jag dagis/fritids igen och kan förlägga de flesta timmarna på dagarna! Tisdag, onsdag, torsdag ska jag vara i säng innan midnatt för att konsolidera minnena och vara i form för tentan på fredag.  

Håll gärna tummarna för mig! Just detta ämne är lite extra viktigt för mig att jag lär mig då jag eventuellt är intresserad av en framtid inom neuropsykologi.

Asa-N
0

Självklart är tummen hållen.

ryttarn
0

Både tummar och stortår hålls….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se