Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 15-ot-off-topic
Läst 487 ggr
Asa-N
0

Närvarande men ändå frånvarande

Denna veckan är jag närvarande men ändå frånvarande till stor del, detta beror på att det är bokslutsvecka så jag har mellan 10 och 12 timmars arbetsdagar…. men till fredag lugnar det ner sig och livet återgår till det normala.

Asa-N
0

Så nu har lugnet lägrat sig här igen. Bokslutet är klart och de flesta hamsterungarna är levererade, bara 2 som flyttar till helgen. Men det blir lite tomt här nu när alla busiga bebbar flyttar :o)

Nu får jag ju 2 kvar ur kullen. 1 var ju planerad att bli kvar men den andra, en creme hane, var inte planerad. Men tösen som skulle ha honom var ju mest kär i pappan Ådi, och nu när jag bestämde mig för att inte använda honom mer i aveln så ville hon hellre ha honom *ler* så hon får honom av mig för att skämma bort och gosa med, han är supergosig. Så då blev det en cremehane kvar ur kullen. Men jag gråter inte för det då han ser bra ut och kan gå in i aveln.

ryttarn
0

10-12 timmars dagar, låter som normalvecka ;.)

Den gågna veckan för mig…

Måndag ca 8 timmar
Tisdag först 8 timmars arbete, sedan 4 timmar i bil för att vara på plats hos kunden kl 8 på morgonen dagen efter.
Onsd. 8 timmar kurs för kund, sedan 9 timmar i bil ner till malmö
Torsd 8 timmar hos kund i malmö sedan 7 timmars bilresa hem
Fredag kl nio kom hovslagaren, vi höll på till 16, sedan blev det massa förberedelser inför måndagens arbete, stängde datorn kl 20 då så ska det låta började….

Idag har jag varit och inspekterat röjningsrbete uppe i skogen och funderat på hur i hv jag skall få ner veden till vägen nu när det inte vart någon snö slls, tar en kopp kaffe nu innan det blir snickrande i stallet och träningsrunda med ett par hästar….

Jag klagar inte, älskar att ha mycket omkring mig, även om jag just idag helre legat under en palm på en solig och öde ö, lapat sol och smuttat på kokkosmjölk ;-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Nå från och med nu kommer jag att vara desto mer närvarande här. Har idag "avgått" som Medarbetare på Hamster iFokus, ett "hjärte-barn" iofs men denna site är ännu viktigare för mig och vill lägga mer krut här.

Men jag mottar hjärtans gärna förslag på artiklar som ni vill läsa om, det kan röra i stort sett vad som helst som rör singelföräldrar och vad de kan ha hjälp/informatio om.

Styra sajten kan jag göra själv men jag behöver fler som "paddlar" Skrattande

LeTigre
0

Jag klipper in lite av de förslagen jag hade tidigare, är det någon som nappar på något av detta?

Förslag:

• umgängesföräldrar - hur får man umgänget att funka smidigt? Vad gör man när det inte funkar, när den andre föräldern inte vill träffa eller inte låter dig träffa barnen?

• Barn med speciella behov - Adhd, autism, utvecklingsstörning, fysiologiska handikapp.. (lägg gärna till egna förslag  här)

• Ensamföräldrar med handikapp i form av sjukdom eller annat - hur hanterar du vardagen?

• Vardagsstategier för att få livspusslet att gå ihop

• Dejting - testa olika sätt att träffa en ny partner och utvärdera

• Ta hand om dig själv - om hur man som ensam förälder hittar/skapar tid att sköta om sig själv, enkla praktiska tips och råd

Asa-N
0

Ska se om jag kan få min väninna att skriva om damp, adhd och autism, hon har en son med de diagnoserna.

LeTigre
0

Jag ösnkar att jag kunde skriva lite, jag älskar att skriva, men tiden och orken finns inte! Jag försökte skriva en artikel till råttor men det fick jag ge upp :/

ryttarn
0

#6 var sak har sin tid, har fått för mig att du har mer än nog med studier just nu…..

Jerker Klang,

www.isil.se

LeTigre
0

#7 jo du har rätt, men man vill så mycket ibland :)

ryttarn
0

#8 känner igen det, skulle behöva en kallender med 14 dagarsvecka varav fem fredagar, klar på fredag…. samt att dygnet skulle ha minst 48 timmar….

Jerker Klang,

www.isil.se