Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett09-skolan
Läst 468 ggr
Asa-N
2008-03-31 21:43
0

Utvecklingssamtal

Idag var det det obligatoriska utvecklingssamtalet med dotterns lärare. Det var ungefär en repetition på samtalet i höstas inför första betyget, höstterminen i 8:an. Dottern kom då hem med 7 MVG, 4 VG och 1 G. Så jag har inget att klaga på i det avseendet :O)

Christina-Lundberg
2008-04-08 16:45
0

Det är bara att grattulera till de bra betygen..

Här på våran skola i stan:)) så har min dotter legat på VG+ på matteproven.. när vi fick veta betyget blev det bara G… tror du jag gick i taket???
Det visade sig att nationella betyget var avgörade om han skulle ge G el VG… fastänn hon har legat på VG hela högstadiet.

Då kan man bli arg…

Asa-N
2008-04-08 19:10
0

Jag hade gått i taket jag också, det kan du vara så säker på……. ruttet gjort…

ryttarn
2008-04-08 22:22
0

#1 Det visar ju lärarens totala inkopetens. Nationella proven skall ju iof vara en riktlinje på hur betygen skall sättas i förhållande till kunskap. Men uppenbarligen har läraren varken kunnat lära ut och inte heller lägga proven på rätt nivå. För sjöter läraren sitt jobb skall nationella proven enbart bekräfta det man redan vet.

Fö anser jag att betyg enbart visar hur bra läraren är på att lära ut, inte elevens kapacitet att lära sig vilket är en helt annan sak….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LeTigre
2008-04-08 23:03
0

#3 ofta handlar det också om elevens förutsättningar att lära sig i den miljö som läraren kan tillhandahålla (fortfarande inte om elevens faktiska förmåga att lära alltså).

ryttarn
2008-04-09 20:19
0

#4 Jo, visst är det så….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se