Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 708 ggr
Asa-N
0

OT: Deklarationen

I fredags kom den efterlängtade deklarationen och jag får tillbaka, som vanligt :O) men denna gången blev det mer än jag räknat med så semestern är räddad :O) Är så himla glad.

Hur mycket jag fick? Dryga 11.000:- *ler från öra till öra*

Så nu ska jag och dottern hitta på något skoj på semestern. Det blir vår första riktiga semester. Nå det blir ju bara några dagar i stöten, vi har ju en massa djur, men ändå.

ryttarn
0

Jadu, vad jag får tillbake vet jag inte ännu. Efterssom jag driver jordbruk och att skatteverket som vanligt har noll koll på lån och annat så får jag sätta mig i helgen och pilla med alla dessa papper igen…. Förra året fick jag tillbaka en hel del, fick pengarna lagom till Jul så att den helgen blev räddad :-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

blondifire
0

grattis! Skrattande allt jag får över går till fogden men det är bara bra för snart e jag helt skuldfri!!

S*Winsnes Wilda

Asa-N
0

Ja men det är inte fy skam det :o))

LeTigre
0

Jag har inte fått mina papper än, jag får alltid tillbaka om jag haft skattbar inkomst och förra året var jag föräldraledig under sommarlovet + att jag jobbat natt lite under vintern. Brukar får tillbaka min skatt eftersom jag inte tjänat tillräckligt mycket under året för att behöva betala (går ju på studiemedel tio månader) men inte säkert det blir tillräckligt mycket för att få utbetalning på det.

När jag var heltidsmammaledig fick jag oftast tillbaka en 5-6000dock. Det är ett fint sparande att låta dem dra några extra procent :)

martdat
0

jag får betala några tusen, 10000 tror jag men vet inte för de hade inte fått in alla uppgifter o de vägrar hjälpa mig så jag måsste leta upp en vetig människa på skattekontoret elr lämna in till revisor. o jag har läst broschyren men jag blir läst i huvet av så mycket nytt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Asa-N
0

Jösses vilken restskatt…. :o(

martdat
0

#6 Ja så är det att va timanställt, alla drar för lite tills jag fått dem att fatta, till och med a kassan har dragit för lite,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

BranDuir
0

#0  vilket var ungefär vad jag ska betala…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Asa-N
0

#8 Åh fy för den lede…. :o/