Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 15-ot-off-topic
Läst 675 ggr
LeTigre
0

Visst är det härligt!

Visst är det fullkomligt underbart nu när de ljusa kvällarna kommer och dagarna blir längre! Barnen kan vara ute och leka även efter en sen hämtning och umgänge med andra blir enklare och trevligare när barnen kan springa ute - mindre konflikter och mer kul helt enkelt! Mindre ytterkläder att truga med och skala av (och tvätta!) blir en välkommen lättnad i vår vardag. Och dessutom dukas ett formidabelt smörgåsbord av gratis och härligt friluftsiga fritidsaktiviteter upp för oss utanför ytterdörren! Man kan dessutom cykla igen vilket gör hämtning och lämning på dagis och skola så oändligt mycket smidigare, snabbare och roligare!

Jag häpnar alltid över hur mycket mer man orkar när dagen inte är över klockan tre på eftermiddagen, när solen skiner och marken börjar spira. När barnen kommer inrusandes med armarna fulla av vitsippor och kinderna blossande av frisk vårluft börjar livet kännas helt hanterbart igen!

Vinter och snö  all ära, men.. VÅR - I Love It!!!

Vad älskar ni med våren? 

http://www.svartkrut.se/pro/vaar%5B1%5D.jpg

Asa-N
0

Alla blommor som kommer, vitsippor, blåsippor och alla andra fina blommor och att träden blir gröna :o)

Dock tycker jag mindre om alla hundbajshögar som dyker upp…. *muttrar*

ryttarn
0

Ljuset!!! Nu är det ljust både när man fodrar på morgonen och på kvällen. Dessutom känslan av att sitta i rockarden en ljus vårkväll och se all den gira grönskan och känna alla friska dofter….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LeTigre
0

#1 ja bajshögarna kan man ju vara utan :/ "vad som göms i snö.."

#2 kan tänka img att ni med "utomhusdjur" verkligen uppskattar våren :D

Den här tiden om året tackar jag min lyckliga stjärna varje dag att varken jag eller barnen är allergiska, det måste vara hemskt att inte få njuta ohämmat av ljuset, blommorna, den klara luften, den nya värmen i solen och den pånyttfödda naturen som bara sprakar liv överallt!