Första Maj!
Hoppas ni är lediga och får njuta av denna hörliga första Maj-morgon!
Vad ska ni hitta på idag, är det några hyfsade demonstrationer på era orter? Själv hade jag sett fram emot att få marschera i Stockholm idag men beslöt i sista minuten att offra det för att hjälpa min syster att flyttstäda - det är väl solidaritet om inget? ;)
För er som inte vet varför man demonstrerar på första maj har wikipedia en bra sammanfattning om hur dagen uppkom.
Nåja, jag får väl sjunga medan vi skurar och fejar:
Upp till kamp emot kvalen, sista striden det är, ty Internationalen åt alla lycka bär! Upp till kamp emot kvalen!!
www.sayleadershipcoaching.com/photos/uncategorized/wecandoit_1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors." />
Jag ska roa mig med att städa här, är nästan klar med köket, ska bara torka av alla skåpsluckor och skrubba spisen. Därefter ska jag gå lös på hallen och få undan alla vinterkläder och vinterskor.

här är det vårstädning som gäller idag, iallafall innomhus efterssom det regnar ute. I em ska vi en vända ner till den lokala bytravbanan och köra några av ponnyerna…..
Tror tyvärr inte det varit några demonstrationståg i sunne på senare år. Människor börjar väll bli lite historielösa eller har på tok för mycket omkring sig, som jag….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss