Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett06-små-barn
Läst 512 ggr
LeTigre
0

Min duktiga kille!

Efter massor av pyssel med byte av övningsgrupp och barnvakter och dant så har vi fixat dagens schema. Hela förmiddagen har jag och lillkillen (4år) varit inne i Uppsala hos ögonläkaren och strax ska han till mormor som tagit ledigt från jobbet så jag kan åka till skolan. Hos ögonläkaren fick sonen såna där otäcka droppar som slappnar av ögonmucklerna - han var SÅ duktig! Undersökningen visade att hans ögon är helt friska, doktorn sa att han antagligen helt enkelt inte är färdigutvecklad i synen.

Nu ser han suddigt och har enorma pupiller vilket gör honom väldigt ljuskänslig - jobbig en solig sommardag, men han är glad ändå och stolt som en tupp! Och det är jag med :)

Asa-N
0

Åh vilken liten fighter :o)) Vad härligt när det funkar så bra hos läkaren.

ryttarn
0

Har varit med om dylika undersökningar hos ögonläkare med alla mina fyra. Det är inget kul med puppiller stora som dasslock…. Ungar är fantastiska som klarar av detta!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Jag minns att jag själv fick göra det när jag var 6-7 år och det var inte skoj, man såg ju helt suddigt minns jag.

ryttarn
0

#3 yngsta dottern bär fortfarande på sviter efter en av dessa undersökningar. Et rejält jack i hakan efter att ha störtat utför en trappa pga att avståndsbedömmningen inte fungerar så bra med jättepuppiller…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Usch då :o( jag minns att mamma gick och höll i mig när vi gick från ögonläkaren, var nog ett smart drag av henne.

LeTigre
0

#4-5 ojdå.. ja inte så konstigt att Riley ville bli buren nästan hela vägen hem sen! Stor som han är (fyra år).