Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 1633 ggr
Asa-N
0

Tonåringar o kläder

Hur har ni det med era tonåringar, tjatar de om jeans i det och det märket och skor i det och det märket eller bryr de sig inte?

Dottern min är sådär, ibland får hon för sig att bara märkeskläder passar, ända tills jag bryter ner det genom att jämföra med hälften så dyra kläder, enda skillnaden är märket!!!

martdat
0

Noop, bryr sig inte om märken alls, (11år) men har däremot bestämmda åsikter om vad hon tar på sig vilket inte är helt kul, i helgen hade hon rensat ut 3 kassar kläder ur garderoben,,, nässtan alla passade, anledningen, hon tyckte de var fula,,,,, ska ringa soc och se om de har nån familj med mindre kräsna barn som vill ha dem, synd att kassta, alla är ju hela och rena, och heldre ge till dem som behöver de direkt än att slänga i insamlingar där de som har kass ekonomi ändå får betala för dem

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Asa-N
0

När Malin var 11 år brydde hon sig inte heller om märken. Men nu duger inga andra jeans än Cheap monday…..

Här har vi sådan tur att Malin är lång så det är flera av hennes kompisar som tar hand om det hon växer ur. Just nu, 14 år, är hon 173 cm lång.

martdat
0

#2 Man borde kanske börga spara då Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Asa-N
0

#3 det är nog en god idé Skrattande

ryttarn
0

Från och med att mina busungar börjat 7e klass har dom fått ta hand om barnbidraget själva. Detta skall då räcka till kläder, skor, fritidsaktiviteter och nöjen. Skall dom då ha märkeskläder får dom dra in på något annat. Tack o lov är både jag och deras mor av samma åsikt där så det blir inga extra pengar om dom "slarvat". Har hittils fungerat mycket bra, även om jag kan tycka att näst äldsta dottern kunde köpa något annat i klädväg än stora tröjor och mysbraller(går andra året på musikalutbildning…).

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Sue_Ellen
0

Mina får sitt studiebidrag och barnbidrag själv.Vad dem väljer att göra med de pengarna bestämmer dem själv.

Men efter ett tag kommer dem på att de får mer kläder om de inte köper märkes kläder:)

LeTigre
0

Wow får de barnbidraget! ja herregud om inte en tusenlapp i månaden räcker så ska de väl inte ha mer!! Vem köper kläder för tusen kronor i månaden!?

ryttarn
0

#7 Inte jag iallafall :-) Skall väll tillägga att dom får barnbidrag -200:- som vi "tvångssparar" i en fond. Detta för att ha till körkort och dyligt framöver….

Förutom kläder skall du ju även räcka till allt annat som jag inser vara basic. Två av tjejerna använder kontaktlinser, vilket dom betalar själva. Vanliga glasögon kan jag stå för när optikern anser det vara dax(altså inte bara för att båggarna plötsligt anses som fula), sedan är det ju smink, godis, diverse resor, mm. Så det är inte bara kläder. Däremot står jag för kostnaden för deras hästar, för dom är lika mycket mitt intresse….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
0

Här har vi gjort en deal nu så dottern får fr.o.m mars 500:- per månad, men då ska det räcka till allt utom skor och ytterkläder så att säga men det under förutsättning att hon sköter sina sysslor utan att jag behöver tjata.

Har fixat konto till henne och nu väntar vi bara på kortet som hör till, jag vill inte att hon går omkring med 500:- i byx-fickan.

LeTigre
0

# 8-9 Frihet under ansvar, bra :)

Sue_Ellen
0

#7 Jag har gjort så med mina från de började högstadiet.

det är viktigt dem får se vad allt kostar och samtidigt lära sig.

Men dessa pengar ska även gå till skor,betala träningen själv(inte dyrt men ändå)

Sen kan jag väl ibland sticka till dem en tjuga eller så.

Tror det är nyttigt dem får lära sig.

Hoppfull
0

Mina får pengarna från gymnasiet, jag har inte haft råd att ge dem innan dess. Men det innebär att de ska köpa sin kläder själva… förutom skor och jackor där vi måste skjuta till. 1050:-/mån är inte så mycket när det ska räcka till allt! Om man bara tänker på vad det kostar att gå på bio, åka buss eller bowla eller annat. De ska ju få vara lite unga och njuta av det med, tids nog får de nog räkningar och barn att betala på själva :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Asa-N
0

puttar upp