Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 899 ggr
Erindriel
0

Hur ser "drömmen" ut? =)

Vilka egenskaper uppskattar ni idag mest hos en (eventuell) partner och har detta förändrats efter barnen kom? Lista de fem viktigast egenskaperna.

Asa-N
0

Åh detta var svårt…

1. Komma överens med dottern.
2. Hel och ren.
3. Ordnad ekonomi åtminstone någorlunda :o)
4. Friluftsintresserad
5. Gilla djur

Detta var vad jag kom på just nu. Jag har ju varit singel ett tag nu och har svårt att tänka mig in som sambo igen, jag är nog för bekväm för det *ler* men särbo kan jag tänka mig.

LeTigre
0

Ja.. innan barnen hade jag sagt:

• snygg

• spännande/oförutsägbar

• rolig - massor av humor och skratt hela tiden

• egen ekonomi (inte för att jag någonsin lyckades hitta någon som inte var en fattif missförstådd konstnär av någon sort, men man kunde ju önska)

NU däremot har jag lite andra önskemål, dels pga barnen och dels pga av att jag var 19 år innan jag blev med barn så jag har helt enkelt vuxit upp. Här är några små krav, utan alla dessa blir jag  helt enkelt inte attraherad på ett djupare plan.

• Intelligent - smartare än mig ska han vara, jag vill för en gångs skull ha en intellektuell överman. Mitt dåliga självförtroende har gjort att jag dragits til lkorkade karlar som jag sen inte kunnat respektera. Intelligent utan att vara för allvarsam ska han vara. (Man kan ska kunna skämta om nästan allt)

• Ambitiös - han måste vilja något med livet!

• Barnkär med en tanke bakom, han ska antingen ha egna själv (och då ska han vara en BRA och ENGAGERAD pappa annars tappar jag respekten direkt) eller ha tänkt mycket på det här med barn och vad det innebär och  nått en djupare förståelse för fenomenet.

• Ansvarsfull - hör ihop med barnen, definitivt.

• Lugn och Trygg - inga machomän här! Han ska vara trygg i sig själv och i livet - mycket mycket viktigt!

• Djurvän - aldrig mer en man som hatar djur!! Helst inga reptilfantaster dock :S

• Utåtgående och karismatisk - men lugn! Han måste kunna mäta sig mot mig annars kommer jag tröttna, men han måste som sagt ha det där lugnet jag saknar.

• Tålmodig - det måste man vara om man ska stå ut med mig. Ingen utan en ängels tålamod klarar av att åka den här bergochdalbanan någon längre stund ;)

LeTigre
0

Blev lite fler än fem, men de där åtta är helt nödvändiga.

BranDuir
0

Ärlig

utåtriktad

Intelligent

trygg

och sist men inte minst någorlunda samma intressen som jag

sen är det ju en massa andra faktorer som spelar in, men ovannämnda är nog grundfaktorerna…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

martdat
0

1 Barnkär, lagom i allfall, han ska gilla mitt barn och sina egna om sådana finns, men inte vilja ha fler,

2 Kattvänn!! Acceptera att här alltid är katthår och att de alltid kommer finnas ett gäng,

3 ordnad ekonomi,

4 Humor.

5 Bra i sängen,

sen finns ju klart fler saker som ger pluss i kanten, tex vill jag bo i hus utanför stan nångång, och ha ett katthem, så om han delar den drömmen vore det ju super.Fördomsfri,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LeTigre
0

#5 tusan också, bra i sängen glömde jag ju! Jag petar tålmodet, ansvarskänslan och ambitionerna och byter dem mot sex-intelligens Skrattande

Asa-N
0

#5 o 6 helt riktigt…. hmmm jag tar bort friluftsintresserad :O))

LeTigre
0

Jag gör om min på riktigt som TS ville ha det (läste inte så noga innan)

1. Barnkär

2. Intelligent och kommunikativ

3. "Sextilligent"

4. Djurvän

5. Trygg

BranDuir
0

#8 hihi…det måste ju vara mig du menar nu ju…*S**S**S*

ryttarn
0

Har redan hittat henne….. Enda problemet är att vi inte kan flyttaihop ännu på ca 5 år….typ…

Egenskaper

• Intilligent
  • Har barnen(sina egna och mina) som prio 1
  • Kommunikativ
  • Omtänksam
  • Stark personlighet med intigritet

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LeTigre
0

#9 haha, jasså det säger du Räcka ut tungan

adiafora
0

En eventuell framtida partner ska vara…

• Kommunikativ
  • Trygg i sig sjlv
  • Intresserad av mig, min person, mina tankar och behov
  • Sexuellt och intellektuellt attraktiv
  • Självständig

Denna lista fanns inte ens innan jag fick barn. När jag var ung räckte det med att känslan sa WOW så var biffen klar och man blev ett par. Önskelistor med egenskaper har kommit med ålder och erfarenhet av vad man INTE vill ha. Hur en ev partner interagerar med mina ungar skiter jag fullständigt i eftersom jag inte vill flytta ihop med någon. Ev partners är en bisak, någonting jag pysslar på med vid sidan om barnen.

MIRJAMI
0

Skulle jag kunna välja skulle jag nog önska att min dröm man skulle vara så här.

• Omtänksam
  • Barnkär
  • Romantisk
  • Spontan
  • Ha ett stort hjärta att älska både mig och mina barn som vi är.
  • En trygg persson som man ibland kunde få gråta ut hos.
  • En man som alltid skulle finnas vid min sida både i mot och med gångar.
Erindriel
0

Har ju glömt att svara själv! Gör ett försök!

* Ärlig och rak - i betydelsen säger det han tycker och står för det han tror på.

* Djup på flera plan - känslomässigt djup och intelligent/intellektuell. Liksom Letrigre vill jag INTE vara den smartaste i relationen (been there! *grimage*)

* Under utveckling - på väg någonstans som människa (OBS! Pratar ej om karriär etc.), tror på och jobbar med sin egen inre resa och personliga utveckling.

*Trygg - i sig själv, trygg som människa och man.

*Humor - jätteviktigt med humor! Fixar _inte_ leva med någon som inte ser livet med humor.

*Självdistans och självinsikt - han ska inte ta sig själv på för stort allvar och därtill ha en god kännedom om vem han är själv. 

*Stort hjärta - älska inte bara mig utan också barn och katter! *s* Plus känna med andra människor, besitta stor empati och inlevelseförmåga.

* Ansvarsfull - ta stort ansvar för sig själv (inklusiver saker som ekonomi såklart) och saker runt omkring. Inte ta lätt på åtaganden och ansvar.

*Engagerad - i det han företar sig, en människa som satsar på det han tror, oavsett om det är en relation eller kampen mot miljöförstöringarna. Ha värderingar - TRO på saker, brinna för sin övertygelse - absolut inte vara en jag-vet-inte-det-spelar-ingen-roll-människa! 

Oj, blev visst några fler punkter för mig med! =) Men jag kan inte välja bort någon. Dessa är minimikrav och därför lär jag leva ensam resten av livet…..*s*

Asa-N
0

Det verkar som om vi, i stora drag, har ungefär samma "krav"…. :o)

Asa-N
0

puttar upp

BranDuir
0

Ja som nummer 15 säger…vi har nog samma krav alla, med mycket små variationer…*S*…gäller bara att hitta nån som stämmer in…*S*

Asa-N
0

Ja det är just det som är problemet, för de som stämmer in på detta är antingen gifta eller homosexuella :o))

BranDuir
0

eller bor i ödemarken…*S*

Asa-N
0

Hahaha ja precis *S*

LeTigre
0

Eller vill "bara vara kompis" :P

Asa-N
0

Ja eller nyskild/nyseparerad *S*

LeTigre
0

Åh ja, nysinglarna är ju värst! Man tror till första början att man hittat guld men nästan omedelbart visar det sig att det är en nyseparerad stackare som desperat söker en språngbräda ut i singellivet. Been there, done that..

BranDuir
0

Jodu …det gäller åt båda hållen…..huvva

Asa-N
0

Hahaha ja jag tror absolut inte att det är någon skillnad på nyseparerade killar eller tjejer, de är nog lika goda kålsupare *S*

LeTigre
0

Ja gud ja, det var därför jag skrev i könsneutrala termer :)