1 år och hemlös.
Läste detta i expressen i dag, en ensamstående mamma som tvingas flytta rund med sin ettåring. när ska kommunerna inse att det behövs fler bostäder till rimliga priser, Stackars barn, ja mamman med narturligtvis. suck, att jag inte är miljonär och kan hjälpa….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Läste det också och man blir milt uttryckt förbannad…..
Har lust att gråta. Denna mamma verkar ju vara en skötsam persson som försöker verkligen skapa ett bra liv för henne och pojken. Vart är samhället på väg???
Man undrar lite hur socialförvaltningen resonerar…. herregud en betalningsanmärkning kan ju varenda människa få hur lätt som helst men det innebär ju inte att man inte betalar hyran!!

som jag förstod det så var det att det inte finns lägenhet till dem, att soc skulle gå i borgen om hon bara fick en, men jag kan ha missförstått.jag förstår inte varför det inte har prio ett när hon har barn. måsste väll finnas lägenheter i grannkommuner elr småhålor runtikring, att hon inte vill lämna uppsala kan jag förstå då hon tydligen har fler äldre barn. sen ioförsig så kan det ju finnas mer bakom än vad media skriver men huvudpunkten är ju att det är ett litet barn drabbat dessutom.#4 ja betalningsanmärkning kan alla få med lite oflyt, jag har sett på nära håll hur livet kan vändas från att ha villa, volvo, jobb och att på kort tid stå hemlös och utblottad, det kan hända vem som helst.
Jag läste igår på nätet att hon hade blivit erbjuden en lägenhet av det kommunala bolaget, men då hon hade betalningsanmärkning/ar så vart det inget för att just soc inte ville borga, men de kanske har svängt nu sedan det hamnat i media.

Sverige som alla verkar skyta över har ochså en baksida…Minsta lilla betalningsanmärkning, om ens på 10 kr, så får man ingenting…Inte ens hjälp från socialen, vars motto är "Barnens bästa först"
Hoppas att det ordnar sig för henne..

Här i Uppsala tar det 7 1/2 år att få en 2:a! Det tar 10 år att få en 3:a och 14-15 år för att få en 4:a! Helt absurt! Är själv singel med en dotter och har inga betalningsanmärkningar i bagaget och fick stå i kö i 7 1/2 år via Uppsalahem innan vi fick en lägenhet! Här finns det mest student- och insatslägenheter!
#8 Det är ju helt sanslöst!!!! Har de aldrig hört talas om att bygga i Uppsala?? Jag menar annat än studentbostäder? *S*

#9 inte hyresrätter :/
Jag vill gärna flytta in till Uppsala (pendlar från grannkommunen nu) och har 5-6år i bostadskö, men det hjälper knappts alls.. jag kommer ha mycket större chans att få en studentlägenhet (centralt dessutom) trots att jag bara har ca 2,5 års kötid hos studentstaden..
#10 men det är ju helt galet!!!!

#11 det är ju trenden i hela riket, utan subventioneringar för att bygga hyresrätter så byggs inga. Det är bostadsrätter för hela slanten numera. :/
Är det någon som vet hur det har gått för denna mamma och barnet??

inte ett ljud. men jag läser inte expressen så offta för den tar sån tid att ladda upp på min dator, tyvärr går aftonbladet fortare,,,