Dagens Ris eller Ros
Har någon förgyllt din eller någon annans vardag? Är någon bara så där underbar och fantastisk att du känner att du vill berätta om det? Eller är du arg på någon eller något?
Nominera dagens ris eller ros här!

Hmmm Dagens ros nominerar jag till alla medlemmar här på sajten :o)
skulle vilja ge varsin ros till mina tonåringars underbara vänner som nästan alltid är här o umgås o hjälper till! helt plötsligt hittar man en av killarna vid disken o en av flickorna i lillans rum,lekandes med barbie!! så tacksam för dessa ungar,för att dom gillar o vara hos oss o för att mina ungar är så goa att dom har så bra vänner
S*Winsnes Wilda
Dagens ros vill jag idag ge till mina grannar som alltid ställer upp när jag behöver hjälp med något.
Dagens ris vill jag ge till alla som gör våra barn illa.

Dagens ros ger jag åt min vän Meck som kom hastandes hem till oss och ställde upp när sonen var sjuk i onsdags och jag var tvungen att vara i skolan! Han passade sonen i FEM timmar, vattnade blommorna tom! Och på kvällen sen när jag skulle gå och lägga mig hittade jag en lapp på kudden som löd:
"Du kan gå hur långt som helst, inga hinder är för stora för en Tiger" /Meck"

Dagens Ris går till dotterns skola som bryter upp klassen med 6-7åringar för andra gången så att många barn i höst får börja i sin tredje klass på två år!!

Dagen taggigaste ros ger jag till:
den som gått in i min dator och skickt bilder för framkallning.
Jag har intervjuvat mina döttrar men de blå nekar….
Jag har även letat efter bilderna på min dator - men de finns inte.
Ni som är datakunniga, kan man spåra ett lösenord till en fotobutik, gå in via den och beställa bilder???
Den andra taggiga rosen ger jag mitt x…. han skiter i sina älskade barn.. de gråter och mår psykiskt dåligt av hans beteende… men vad hjälper det???
Det finns i dagsläget inga ljusa stunder i mitt liv… jag orkar inte mer.
Bilderna borde du väl kunna stoppa genom att kontakta det företag dit det är skickat. Ditt lösen borde ju vara kopplat till din mail och din adress så det är bara att skicka tillbaks det om det kommer på posten.

#8, nu är det ju inte så enkelt…
Bilderna är skickade och de är framkallade på en expert butik i stan. Jag skall gå in där och titta på dem. Där kanske man kan lista ut vem som tagit bilderna.. men enl butiken så var det ett "lammkött" av det manliga slaget, typ 19-20 år….
Den enda som jag gett ut lösenordet till var en kille på den butiken. Jag har nämligen gjort en fotobok (från expert).. det ville sig inte riktigt så bra.. så han gick in och kollade boken. Kan han vara så in i dj…n falsk att han gör så mot mig?
Ingen annan vet mina lösenord till olika sidor/bankomatkort mm.
som sagt var det blir till att ta en promenad och titta på lammköttet….
Inget förvånar mig längre. Men jag gissar att du bytt lösenord nu.

Dagens ris till polisen i växjö som inte kom när jag ringde om en påkörd katt, när jag körde förbi två timmar senare låg den kvar, mitt i stan, ingen id i örat, kastrerad? svartvit hane, bra hull, någons familjemedlem men polisen tog sig inte tid att komma, skulle ta det när de fick tid sa de, visst, om stackarn ligger kvar då,,,, Sa till dem att de omgående måsste kolla efter chip men hon jag talade verkade inte veta vad det var ens,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Dagens ros går till min vän (och syster i singelmoderskapet) Tove och hennes underbara barn bara för att de finns.
Dagens ros ger jag till min dotter. Hon är det bästa som finns :o)
Dagens fina ros vill jag ge til Åsa och hennes dotter, då dom är så trevliga och framför allt att dom ska ha en lite "Kludd" Så småningom. Mitt i bland sina gerbiler.
Vad är "Kludd"? Hmlis, det får Åsa berätta själv.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Dagens ros går till medde o dotter som är lika trevliga dom och ska förse oss med Kludd.
Begriper väl alla vad "Kludd" är :o)
Nåväl ska väl avslöja då, Kludd är en majsorm som inte är född ännu, mamma och pappa till Kludd bor hos Medde och heter Klotter och Kladd *S*
Om ni tittar på Meddes sida i hennes fotoalbum så ser ni bilder på både Klotter och Kladd.

dagens ris till våran kommun som drar in på min sons resurser så hans kontakt med samhället markant minskas!!!!

Dagens ros till den medlem på forumet som idag kämpade i länsrätten mot kommunen - för sina och sina barns rättigheter. Ett stort fång rosor till den starka människan!!

#17 vem det än var så hoppas jag att det gick bra, fyy för att bråka med kommunen,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#18 dom inväntas.. Ja, h*n har inte haft det lätt. Inte nog med att man ska vara ensam om barn, man ska slåss tills knogarna blöder för att få den mest basala hjälp också. Suck.
Dagens ros till min hemliga crush som bjudit med mig på lunch med honom och hans kompis idag, jag behöver verkligen komma ut och träffa människor!

Dagens ros till min goda vän Tove som kämpar så hårt med barn, studier, singelskapet och livet i största allmänhet och ändå lyckas vara en strålande stjärna på min himmel.
Dagens ris till regeringen som orsakat nära en halvering av landets komvuxplatser, är ingen värd en andra chans längre?

#20 Stämmer in i ditt ris…. Våran regering anser att om man inte redan som 10 åring vet exakt vad man skall ägna resten av livet till. Dessutom skall man ha 100% föräldrastöd av föräldrar med mycket god ekonomi för att man överhuvudtaget skall vara värd att satsa på…..
Ett stort fång rosor till mina underbara barn som gör så mycket för att göra livet roligt.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tack! Åsa för din fina hjälp igår. jag bjuder på pizza en dag här hemma till dig och dotter om ni dvs vill komma!
Så rosen till dig i dag.
Åh tack :O) det var så lite så, klart vi vill komma men inte behöver du bjuda på pizza för det :O) Pussa Mickey från mig, gosploppen :o)
Klart jag gör, pussar på Mickey, detta gör jag nog minst 100 ggr dagligen och tösa 500 ggr dagligen.
Men vi vill bjuda på detta som tack!
Dagens ris vill jag ge till ungdommarna i denna område här jag bor, för att de älskar att mobba andra, och speciellt de som inte vill synas eller höras utan vill kunna bara leva ifred.

Dagens ris till mig själv för att jag satt mig i en jobbig och sårande sits som kunde undvikits.
Dagens ros till mina barn som förgyller livet på alla sätt och vis!

dagens ros till mina super underbara ungar för att fantastisk dag på stranden som förgyllde mitt liv för lång tid framåt
Dagens ros till Skattemyndigheten som börjar betala ut skatteåterbäringen i morgon :o)
Dagens ris till alla som sätter upp skitiga skor på sätena i tunnelbanan vilket medför att om man har ljusa kläder på sig så kan man inte sitta där.

Rosor till vännerna o en taggbuske till mannen som utgav sej för att vara någon han inte var!

Dagens ros till min vän meck som bjöd på underbar lunch nere vid vattnet och bara är en underbar människa, en stor röd ros till honom
Dagens ris går ännu en gång till sittande regering för att de inför skriftliga omdömen från ettan i höst. Min dotter börjar ettan nu..

dagens ros till min sons kontakt personer som väner ut och in på sig själva för att hjälpa oss
dagens ris till mig själv som inte kan sluta åka ner i dessa neg tankar

Dagens ros till er alla här! Hoppas ni får en riktigt bra dag :)
T

dagens ros till min dotter som ligger på rummet och skickar sms för att fråga när maten är färdig
#35 hahahahaha

Dagens ros till snyggingen som spenderade heeeela dagen med mig och barnen på lekplatsen - trots ryggskott, och som vill pussa på mig ändå! 
Dagens ris kastar jag i skogen, jag är för glad för att risa någon!

#37 ;) lyckost!
Rosor till min härliga barn :)

Ros till mina barn som stått ute på avslutning i regn i dag!!!!!

Men de var lika glada för det, underbara barn. Själv får jag sem om 5 veckor.
Dagens ros till Sverige som vann sin match igår.

#41 Åh söta goa lilla Mickey :o))
#42 Min och tösens lilla prins. Men du kan få klappa på han i bland.
När ska du och dotra komma och titta på Kludd, när han ligger på tillverkning då???????
#43 Det får bli i morgon kväll eller på söndag :o)

Dagens ros till dotterns lärare + klassens resurs som gjort detta läsår till en total succe!!
Dagens ris till den som uppfann godiset - för att det är så jäkla gott fast det är onyttigt!!
Dagens ros till min dotter som kom hem med 5 st MVG, 10 st VG och 1 G i betyget.
Dagens ris till SL som har så dålig luftkonditionering i bussarna i synnerhet.

dagens ris till människor som inte tar ansvar för sina djur.en av mina nyss köpte skäggagamer dog idag till följd av den mkt kraftiga vansköttsel han utsattes för.f* f*n!!!!
dagens ros till mina barn som är så ledsna efter lilla pucks död!
Usch för människor som skaffar djur och inte tar hand om dem :o( man blir så ledsen.
Dagens ris igen vill jag ge till de som inte är snälla mot varandra, gäller vuxna som barn och djur.

Dagens ros till en snygging som inte ger upp trots att jag är väldigt avvaktande.

dagens ros till min äldsta dotter som alltid kommer i kläm
dagens ris till mig själv för att jag tappade humöret i morse