Sommarlov!!
I morgon skriver jag min sista tenta för terminen och sen börjar sommarlovet! Ska bara jobba ca 30 timmar i veckan (med start på torsdag) så det kommer bli massor av ledig tid! Underbart!
Och semester får vi också, en vän i malmö har bett mig städa hennes lägenhet i ett par dagar mot betalning medan hon tar hand om barnen. På det sättet blir resan dit betald och barnen får slippa dagis/fritids några dagar och komma ut och hitta på skojigheter på annan ort!
Lediga kvällar, sommarbarn och en resa till malmö, vad mer kan man begära!! Vad ska ni göra i sommar?
Jag väntar nu in min semester som börjar vid midsommar, 3 veckor ledigt. Vad vi ska hitta på vet vi inte riktigt, har ju djuren så vi kan inte åka så långt, men lokala utflykter blir det. Grönan lär det väl bli någon av dagarna.

#1 gud vad roligt! Synd att det är så dyrt att gå på grönan bara, annars hade jag velat gå dit utan barn någon gång. Är barnsligt förtjust i bergodalbanor! :D
Mina barn blir som tur är inte stora nog att på riktigt njuta av grönan förrän jag är färdig med utbildningen och börjar jobba om 4-5 år men skansen ska vi definitivt skrapa ihop till. Om man går från centralen och tar med egen mat är det inte alltför dyrt, har ju ett barn som går in gratis också! :)
#2 Ja Skansen är kalas. Men man ska som du tänker, ta med matsäck för priserna på mat på Skansen är helt hutlösa!!
Jag är också stor älskare av berg-och-dalbanan :o))

inte semester alls, ev obetalt en vecka men det blir troligtvis v 34 när dotterns skola redan börgat,,,,,, piss,,, men hon ska va hoss pappa tre veckor i allafall, så lite sovmornar får hon.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Blir nog inte så mycket semester för min del, en vecka när det blir dax för höskörd annars får jag nog slava hela sommaren….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

så,nu har äntligen alla mina barn sommarlov ;) mvh tira
Ja här var det skolavslutning i onsdags :o) så dottern har också sommarlov nu. Jag jobbar nästa vecka, sedan har jag 3 veckor semester.