Sommarledigt
Hur löser ni det med barnens sommarlov som ju är ca 8 veckor medan semestern som max är 5 veckor?
När dottern min var yngre så fick hon vara på fritids, hon var med mig på semester 3 veckor och med pappa sin 2 veckor men resten vart dagis/fritids. Jobbar man med redovisning som jag gör så får man aldrig ta mer än 3 veckor sammanhängande ledigt på grund av bokslut och liknande.
Hur gör ni andra?

jag jobbar ju hela sommarn så jag har bokat fritids, doch ska hon vara tre veckor hoss pappa och lite hoss morfar och hans sambo men huvudsak fritids,, tyvär,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag studerar ju så jag måste jobba hela sommaren, barnens pappa har köpt en lägenhet och är relativt ny på sitt jobb så han ska inte ta någon semester i år. Ska försöka vara ledig tre dagar i veckan och komplettera arbetet med föräldradagar men 3-4 dagar i veckan blir det fritids/dagis till stängning :(
Ofta hittar de ju på en massa skoj på dagis/fritids och trivs barnen där så är det ju inget problem. Det är mest vi föräldrar som tar "stryk" av det är min erfarenhet. Det var min tröst förut. Och min dotter har inte tagit skada av det :o)