Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 1755 ggr
medde
0

OT/Aasa_N Kludd

Här någonstanns i högen finns Asa_N:s  Kludd. Jag tänkte jag måste få visa detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Åh där någonstans är den lille korven :o)))

Asa-N
0

Nu har jag varit o shoppat lite till Kludd, bark till botten, vattenskål, liten grotta och en gren :o)

tira
0

visst är det roligt! grattis mvh tira

Asa-N
0

Ja det är jättekul :o) spännande sedan när äggen kläcks :o)

medde
0

Tänk vad omtyckt denna krabat blir:-)För orden bortskämd finns inte, det heter omtyckt.Jag är så glad att du vill ha en liten kramis.

Asa-N
0

Ja han lär bli lika pysslad med som de andra korvarna här :o)

medde
0

Det tror jag helt och fullt på Asa_N. Det är därför jag med glädje ger bort en till dig. Om vårdnad sätter jag högst.

Asa-N
0

Ja du har ju sett hur de andra djuren har det här :o) I helgen ska jag skura ur terariet han/hon ska bo i, det lär bli några vändor med klorin först :o) det har varit möss i det :o)

LeTigre
0

Ormar.. mysigt.. men de är väl del av skapelsen de med :P

Nej jag gillar ormar, men "kramis" - ni får det att låta som om de är tama djur som uppskattar kel och gos och tycker om en ;)

Asa-N
0

Hahaha ja men majsormar är ganska mysiga ju :o)

LeTigre
0

Jo det är de faktiskt, men bara för att vi tolkar dem så. Tama är de ju inte! Fast med det sagt skulle det kanske vara lite sött att ha en sån liten slang hemma :P

medde
0

Men jag tycket att man kan kalla dom på ett sätt tama, eller om det kanske låter bättre med hanterbar. Jag kallar mina tama då dom inte biter och är avslappnade när man håller dom i handen, och inte far runt och vill fly. Det är för mig en tam orm

Asa-N
0

Håller helt med #12 här, kan man hantera dem och de inte biter eller försöker fly så anser jag dem tama. Annars är ju samtliga våra husdjur bara "hanterbara" inte tama…. så det är väl en tolkningsfråga.

martdat
0

Aha så "kludd" är majsormsägg, ja jag undrade vad denna kludd är men kände mig dum att fråga,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Asa-N
0

Kludd ska majsormen heta när han/hon är född :o) Mamman heter Klotter och pappan Kladd så det blev naturligt att en av bebisarna som ska flytta hit får heta Kludd!! :o)

Martdat, här inne är det aldrig dumt att fråga om något, vad det än gäller :o) så bara fråga på.

medde
0

#14 Känner likadant, Klart du ska fråga.! Det var jag som var lite fullitusan då jag inte skrev vad det var för ägg. Så fråga på du.

Tänk vad glad jag är att ni ska ha en Kludd. Känner mig stolt över det. Det är så man ska känna då man lämnar över att djur till någon! Tryggt:-)

Asa-N
0

Ja igår fick vi ju "leka" med mamma och pappa :o) så fina båda två.

medde
0

MMmmmmm Mina blivande föräldrar är ju fina:-)

Simson
0

Smyger in och frågar när denna Kludd "föds"… =) Nyfiken

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Asa-N
0

Någon gång under andra halvan av juli om jag räknar rätt nu :o) Äggen lades den 30/5 och det tar 50-60 dagar innan de kläcks :o))

Du är så välkommen in här simson :o)

medde
0

Hej Simson, kul att hitta dig här. Du kan också få en om du vill ha! Självklart.

Simson
0

Medde: En orm eller en singelförälder?? Jag kan ta båda… Flört
(obs…mycket oseriöst svar…)Oskyldig

Asa-N
0

Du kan få mig då simson *S* (lika oseriöst var det) Skrattande om du vill ha en singelförälder :o))

Simson
0

#23 Då adopterar jag dig då… Skrattande

medde
0

#24 Men om du adopterar Asa_N blir min tös sotis!!! En orm kan jag hjälpa dig med, ang singelförälder blir det lite svårare med ,Hmmmm får tänka ett tag.Flört

Simson
0

medde: Dottern adopterar jag som dotter och Asa_N som förälder… Flört

medde
0

#26 Ok då förstår jag. Men nu vet jag inte om jag villig att adoptera bort min älskade dotter, men du kan få låna henne ibland.

Simson
0

Skrattande

Asa-N
0

Då är jag alltså 2-barnsmamma nu då Räcka ut tungan

Simson
0

#29 Och "mormor" med tre "barnbarn" då jag har tre grabbar! Skrattande

Simson
0

Om familjen heter Kladd, Klotter och Kludd…blir de andra namnen PellePennan och SuddaGumman??? Skrattande 
(För oss som är tillräckligt gamla att känna till de figurerna??) Räcka ut tungan

Asa-N
0

Oj de hade jag nästan glömt!!! Pellepennan o Suddegumman var ju höjden av lycka :o))

medde
0

Asa_N du får du väl ta 2 st så du har en suddegumman!!

Asa-N
0

Hahaha nej jag börjar med en :o)

Asa-N
0

Snart går jag upp o knackar hål på äggen själv….. *muttrar över vilka sölkorvar det är* Räcka ut tungan

medde
0

Mmmmm jag gör det ! Så har du ingen Kludd, valet är ditt vad du vill göra med "ditt"ägg!

Asa-N
0

*fnissar* klart det ska bli en Kludd :o) men jag vill ju få hem Kludd i förrgår :o)))

medde
0

Jaha!! Jag som trodde det var förra veckan du ville ha han. Kom upp och ta en kopp kafffe nu då!!! Och ge mamma klotter mat!!!!Men fort ska det gå.

Asa-N
0

Är tyvärr inte klädd, har just kommit ur duschen…. ska krypa upp i soffhörnan med mitt onda ben :o/

medde
0

Imorgon blir äggen 30 dagar, och allt ser bra ut!

Asa-N
0

Härligt att höra.

Här springs det mellan lägenheten (Nr 37) och tvättstugan (Nr 53)…. motionera mera *S*

medde
0

Det skulla jag behöva Fundersam