kläder....
Undrar hur era barn ser på kläder….och hur pass fåfänga de redan är….

Min son är inte speciellt fåfäng av sej…duschar dagligen nästan…borstar igenom håret en gång..sen är han klar….Han är inte modemedveten när det gäller kläder. Han vill inte ha senaste märket på tröja eller byxor.
Han klär sej i det som han tycker är bekvämt.
Det är nog olika mellan flickor och pojkar. Flickor är mer modemedvetna och mer fåfänga än killar….Eller???
Berätta ni som har flickor….

mina 4 är helt olika.(tjej)min 17-åring är punkare och inhandlar det mesta secondhand.(pojk)min 6-åring skulle nog inte märka om han gick i pyjamas.min(pojk) 4-åring är jättenoga med sina kläder och min(tjej) 3 åring väljer alltid kläder själv i sin hylla och älskar klädes affärr mvh tira

Min 13-åring vill gärna ha märkeskläder, för en del av hans kompisar har det, men han accepterar att jag inte har råd. Han har jeans från H&M tex. Men nu ska han få ett par ganska eller väldigt dyra skor. Jag har lovat honom jättelänge, har beställt dom via internet i dag 899:-, men sen får dom oxå hålla ett tag, han var lite gullig, för han sa, jag beställer lite större än vad jag brukar ha, så kan jag växa i dom oxå.
6-åringen, bryr sig inte alls, i dag fick tröjor av 13-åringen som han växt ur och han blev själaglad.
Jag har handlat mkt på Tradera till både mig och barnen, här klagar ingen.
Min son vill gärna ha tröjor med tryck på…Ni vet sånna där med olika hårdrocksgrupper på….Och visst..en del är riktigt snygga..hihihi…
Tradera är ett bra sätt att hitta fina kläder till ett bra pris. Har själv varit där…

Min son kör oxå med Hårdrockströjor…
Min dotter är likadan, men inte direkt hårdrock, men hon har svart hår, fusk-dreadlocks och mycket svarta kläder, en tröja med Marilyn Manson vet jag i alla fall och mycket död-skallar är det :o)

Jag tycker det är helt ok med dessa tröjor, tycker bara att det är positivt att man inte försöker va som alla andra. Men här finns ett annat "problem", min son 13 år har börjat tjata om Piercing i ögonbrynet. jag har sagt nej, men givetvis är där ngn i hans klass som fått göra detta, så han tjatar varenda dag. Någon som har en åsikt om detta?
Det är inte tillåtet innan de är 18 år. Vissa studios tillåter från 16 år med förälders närvaro o tillstånd. Men en studio värd namnet piercar INTE en 13 åring ens med förälders tillstånd.
En piercin i ögonbrynet är dessutom mycket svårläkt och det händer ofta att kroppen stöter bort den genom att den liksom åker längre och längre ut och till slut sitter i en liten ynka skinnbit.
Detta har jag lärt mig här på Bodyart iFokus där jag är medlem tack vare min tatuering :o)
Katarinaj…
Min son är piercad i ögonbrynet….han valde mellan en tatto och en sådan….så jag sa till han att han fick pierca sej istället för att tatuera sej….då piercingen går att plocka bort…
Tycker inte om att dom ska pierca sej i näsan och i munregionen…Utan det fick bli o ögonbrynet,,,
En tatuering får han hur som helst inte göra innan han är 18 år. Det finns inte en enda tatueringsstudio värd namnet som ens med förälders medgivande gör en tatuering på en under 18 år. Så där kan du vara lugn ett tag till :o)

Emil (13 år) klär sig bekvämt och Anton (11 år) vill vara en cool kille.

Här är det väldigt olika
Äldsta dottern som är 20 ser man nästan aldrig i annat än stallkläder….. Klär väll upp sig när hon ska till jobb eller kompisar, men aldrig annars….
Dotter nummer två som snart är 18 går omkring i mjukisklääder för jämnan ibland kompleterade med benvärmare…. Ja, hon går musikalutbildning och är dansare….
Dotter nummer tre som snart är 15 står minst en timme framför spegeln och sminkar sig på morgonen och har sina kläder hängande på väggen i sitt rum så att hon lätt kan se vad hon skall välja mellan.
Grabben som närmar sig 12 skulle nog helst gå i träningsoverol eller shorts året runt, givetvis med en fotboll som viktigaste assesoar….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#11 Va?? Hänger hon kläderna på väggen?? Som tavlor??
min dotter har stenkollen på vilka kläder som är "användbara".
Måste bara vika in i Piercing/Tatuerings frågan.. Det är precis som du säger, ingen respektabel studio utför nån service för killar/tjejer under 18.. men det är också lite utav ett problem. Då har du en 14-17 åring som är grymt sugen på att skaffa sig den där navelringen eller den där gadden på högerarmen och så går han/hon till en oseriös med risk för bestående men. Jag tycker att man ska vara väldigt noga med hur man förklarar sitt nej och vad som gäller och inte bara säger nej rakt av. Jag vet själv att jag absolut skulle ha en tatuering när jag var 14. Jag köpte tonvis med tatueringstidningar och visade upp dem dagligen för mor och far.. Nu la de upp allt på ett bra sätt och mkt riktigt, jag väntade tills jag fyllde 18, sen var det go time.. Har en hel del gaddningar idag och jag är väldigt nöjd över dem, men samtidigt är jag riktigt glad att jag väntade då jag är helt säker på att tatueringarna hade sett helt annorlunda ut om jag gjort dem vid 14 års ålder.
Ja och för att återgå till topic, min son klär sig helst i bamse/spindelmannen kläder.. eller vad jag än säger är tufft. Brukar bli stor kortärmad skjorta med en långärmad t-shirt under och stora brallor med skärp, sen nån stor härlig munkjacka/huvtröja med nåt tufft märke på.
Helt riktig MSCF, man måste vara supertydlig i sitt nej. Det har jag varit med min dotter så det har lugnat ner sig på den fronten nu ett tag i alla fall :o)

#12 Japp, hon har spänt upp en ståltråd längs ena långväggen på sitt rum där kläderna hänger, när dom inte ligger i hög på golvet då…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#15 den där högen på golvet låter väldigt bekant…. ibland undrar jag om jag ska behöva gå på träning hos Stefan Holm i höjdhopp för att kunna ta mig in i dotterns rum!!!!