Umgås med exet
Anton frågade mig idag om inte vi och deras pappa kunde göra något tillsammans på semestern.
Men jag är väldigt kluven i den frågan. Det kan ju ge barnen falska förhoppningar om att vi skulle kunna bli tillsammans igen. Men det kan ju också vara bra att visa barnen att vi är goda vänner och kan umgås. Eller?
Någon son har erfarenhet av det?
Sanna
Nej inte semester men väl julafton firade vi tillsammans när dottern var liten, antingen här eller hos farmor eller hos pappa hennes.
Men det är du och pappa som måste vara överens och kunna hålla sams i så fall, kan ni det så ska det väl inte vara något större problem att fira lite semester ihop.
För mig rent personligen börjar varningsklockorna ringa.. Men det är iofs oerhört svårt när man inte vet eran situation osv. Tror såna grejer är mkt individuella och det går nog inte att generalisera.
Barn vill ju gärna att man ska bli tillsammans med pappan igen…Det fick jag höra i många år av min son….Hur gammal är din son?
Men prata med pojken om att ni inte planerar att bli ihop igen..att ni kan umgås på kompisplan…Och diskuter detta med pappan oxå…
Kan man umgås ihop så självklart ska man göra det. Det mår nog alla bra av.
#3 Instämmer till fullo. Min dotter ville att jag och pappa skulle flytta tillsammans när hon var liten, idag förstår hon att det inte skulle funka. Men jag och pappan är goda vänner så vi umgås med jämna mellanrum. Han är ju omgift nu men det stör inte vår relation, vi har ju ett barn tillsammans som kommer i första rummet.

Det är lustigt för min dotter släppte det där väldigt väldigt snabbt, det var bara första halvåret som hon ville se oss tillsammans. Sen bytte hon fokus och har sedan dess försökt få mig att skaffa en ny pojkvän..
Angående att träffa exet tror jag att det kan vara helt ok - om det känns ok för dig! Kanske inte åka bort på semester men att typ spela minigolf eller något kanske?
När dotterns kompis på dagis för många år sedan blev storasyster så ville självklart dottern också ha en lilla syster
då tyckte hon först att vi kunde ju köpa en på affären *S* varpå jag förklarade att man var tvungen att vara en mamma och en pappa (dum jag var) så då tyckte hon att då kunde ju pappa hjälpa till 'hahahaha* Dottern var väl 3-4 år när detta hände *S*

#6 hahaha! Det påminner mig om när dottern var 3 och de hade frågat på samlingen (på dagis dvs) om någon hade något de ville berätta och hon ställde sig upp och sa att hennes mamma var ensam och behövde en pappa att pussa på så nu undrade hon om någon av de andra barnen kunde låna ut en..
HAHAHAHA Tur att man har lite självdistans i såna lägen 
#7 ASGARVAR, stackars fröknar o hålla masken *S*

Tack för era svar. I nuläget så tror jag att det bästa är att hålla distans till exet för jag tror att det annars skapar en falsk förhoppning hos Anton.
Idag berättade Anton om någon i skolan, hans föräldrar hade skilt sig och sen flyttat ihop igen. Så det kan hända sa Anton…
#7 Fick du låna någon pappa då?
Barn är härliga med sina kommentarer!
Förklara då för Anton att det brukar tyvärr inte fungera hur gärna man än vill.

Det är inte alltid lätt att tolka barnens signaler. Jag pratar mycket med dem om känslor, både mina och deras…
Nej det är inte lätt, därom råder inget tvivel…

#7 Ha ha!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jättesvårt. jag har en bra relation nu med mitt ex. , men det beror antagligen på att jag "slipper" umgås några längra stunder med honom. Personligen skulle jag inte åka på semester i hop med min fd. jag skapar mitt nya liv och det vill jag göra utan honom. Men du måste själv känna efter. Men utgå i från vad du känner innerst inne…
Kram Katarina

inget fel i att umgås med xet bara det känns bekvämt. när min dotter skulle till läkare långt iväg åkte hennes pappa och jag med henne i hop, visst, det var ju ingen nöjestripp men väl där så var det ju fikande ihop, var på restaurang ihop och dottern tyckte det var jätteroligt. hon vet att vi aldrig kmmer att bli ihop ijen så det var ingen fara med falska förhoppningar där,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.