Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 449 ggr
[mia-38]
0

Barnen i säng?

Hur länge får dina barn vara uppe? Är det åldersrelaterat? Min son fick vara uppe till 21.00 vardagskvällar när han var 7-8 år…sedan har det ökat utefter hans ålder.

Idag är han 16 och sover knappt inget….Hmmmm!!!

Asa-N
0

Här är det numera 22.30 som gäller för sängen, senast 23.00 när hon ska upp till skolan. Hon är snart 15 år.

LeTigre
0

Här har vi läggdags 20.00, de går upp före 06.00 oavsett läggtid så för att de ska få den tid de behöver för att fungera på dagen måste de sova innan 21. Sonen har något större sömnbehov än dottern.

LeTigre
0

Under terminen brukar jag försöka få dem att sova senast 20.30 så jag har lite ork kvar att läsa 2-3 timmar innan jag stupar.

MSCF
0

Grabben går normalt och lägger sig mellan 20-21.. lite beroende på när vi kliver upp på morgonen. Om jag jobbar tidiga skift och måste lämna han på dagis strax efter 6 så sover han innan 20 på kvällen. Mao vi är flexibla.

[LenaB]
0

Min på snart 7 år lägger sig senast 20.00. Sedan har jag en på 13 och en på 16. När det är skola ska de vara i säng 22.00. Den lille behöver ca 11 tim på kudden medans 13åringen inte verkar behöva något alls. Han kan somna vid tre och vara uppe vid 6 på morgonen. Det är säkert övergående, om ett år så får man nog inte upp honom på morgonen alls. Den store grabben är så, nästan omöjlig att väcka! Och ett herrans humör på morgonenSkrikandes!

ryttarn
0

Är sällan några större diskusioner om detta längre. Det är grabben(11 år) som man ibland får påpeka att det är sängdags, de övriga droppar av utefter sömnbehov….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[mia-38]
0

LenaB…hahahha…Har du med samma problem med din 16-åring?? hahahahah….Ojojoj…om man väcker honom…..Han morrar o fräser som en ilsken pittbull….Förvånad

Tuvalu
0

Här är det kaos varje kväll känns det som… Ska bara… är en ståndig kommentar *suck* Nu är det ju sommarlov så nu blir det sängen sent…

Men när det är skola så vill jag att barnen är i säng 21.00 Men för Emils del så blir det väl senare till hösten då han börjar högstadiet.

Asa-N
0

Här blev läggtiden 22.00 när Malin gick upp i högstadiet.

[LenaB]
0

Jo du Mia-38, man förväntar sig en jordbävning varje morgon. Uteblir den undrar man vad som är fel, är han sjuk kanske?!! Fundersam