Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 1254 ggr
Mezzzanina
0

Att låta barn flyga själv

Hej på er!

Imorgon så skall min son som är 12,5 år ut och resa till min bror.

Det är första gången han skall resa själv och dessutom åka flygplan själv.

Naturligtvis har jag bokat så att han får hjälp på flygplanet osv, men jag är en riktig hönsmamma och vi är inte vana att vara ifrån varandra.

Jag klagar inte på ensamheten och inte på att sonen skall få resa och ha kul med sina kusiner…

-Nej, men bara ångesten att sätta honom på ett flygplan och man själv inte är med.

Jag tycker det känns fruktansvärt jobbigt, samtidigt som jag själv har köpt denna resan åt honom i födelsedagspresent för att han skall få komma ut och bort lite ifrån vardagen.

Sonen har hafft en tuff vardag och jag vet att han så gärna velat hälsa på sina kusiner.Han förtjänar verkligen denna resan och jag är så glad för hans skull.

Själv är jag livrädd för flygplan.Undviker dem i det längsta.Och då känns det ännu värre att sätta sin son på ett flygplan.

Jag är säker på att en stor sten kommer att falla ifrån mitt hjärta när sonen väl är framme, men innan dess…..

Någon som känner igen sig i situationen??

[mia-38]
0

Hej..

Jag kan tänka mej hur du känner…men tänk som så att sonen tycker nog att det är jättespännande!! Vi mammor är bara sånna att vi ska oroa oss i onödan…*L* Jag är precis likadan.

Personalen på flyget kommer att hjälpa honom….de ser alltid till ensamma barn som reser. Så det är ingen fara.

Kramar om er och hoppas han får en kul flygresa.

MVH Mia

Asa-N
0

Håller med Mia, tänk vilken spännande grej han får vara med om, flyga själv…. Det kommer att ge honom en kick som får honom att växa :o) Din oro är helt normal :o))

MSCF
0

Det är ingen fara alls. Du vinkar av honom på en flygplats och släktingarna tar emot honom på en annan. Där i mellan så sitter han säkert i en stol och blir uppassad av treliga flygärdinnor/flygärdar… Dessutom får han smaka på en smula självständighet och kommer säkert att växa ett par centimeter inombords. Jag et själv att jag flög mkt själ när jag var yngre och det gjorde mkt för självförtroende och självkänsla.

ryttarn
0

Känner igen det där, man är alltid lite orolig när ungarna är ute och reer på egen hand. Då kvittar faktiskt åldern….

Förra året var mina två mellandötrar(då 14 och 17) till Pakistan. Iof hade dom sin farmor och farfar med, men ändå…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Mezzzanina
0

Tack för stöd allihopa!!Glad

Han kom iväg idag och resan gick utmärkt.

Och jag lyckades väl att inte visa min oro inför resan för honom.Vill ju absolut inte grusa hans lycka när han ändå var lite spänd inför resan.Men som sagt så gick den bra.Hans kusiner hadde gjort en stor banderoll som det stod "Välkommen" på när han landade på flygplatsen i Göteborg!Glad

Men precis som ryttarn skriver här så kommer jag säkert att känna liknande när han är större och är ute och far.Jag är nog bara en sådan mamma!

Katarinaj
0

Va gulligt det där med Banderollen

Mezzzanina
0

Ja visst var det!!Sonen var så lycklig när han ringde och berättade om hur de hadde mött honom på flygplatsen!!

Kände också att sonens självförtroende stigit när han hadde flygit själv!Glad

Asa-N
0

Åh vad roligt att mötas av en banderoll Skrattande vilken grej för honom :o)