Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1413 ggr
[mia-38]
0

Obegripligt!!!

Fick av en vän höra vad som hade hänt kompisens barn.

Barnen bor hos sin mamma och pappan har flickorna varannan helg. Mamman har nu under längre tid umgåtts med en karl. De har tydligen strulat lite från och till och under den tiden de inte varit tillsammans så har mamman snackat skit om karln inför sina flickor. Mamman tog tillbaka karln igen…och flickorna berättade för karln vad deras mamma sagt om honom. Han blev skitförbannad på flickorna och hotade med stryk om de sa något sånt mer. Detta resulterade i att flickorna ringde till sin pappa och ville han skulle hämta dom. Vilket han självklart gjorde.

Mamman valde bort sina barn i denna stund och var med sin karl istället!!!! Hade det varit min karl hade han åkt ut med huvudet före!!! Men sen kan man ju tycka att flickorna inte hade behövt berätta för honom vad deras mamma sagt. Men det spelar iallafall ingen roll. För karln hade åkt ut iallafall……..

HUR kan man välja bort sina barn och välja en karl som hotar????

Asa-N
0

Jösses det är helt ofattbart!!! Det hade varit samma här, karln hade åkt ut med huvudet först och en fot i baken.

ryttarn
0

Ungarna kommer alltid först i alla lägen, fattar inte hur man kan resonera på annat sätt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Sue_Ellen
0

Obegripligt JA

Asa-N
0

Jag har gått och funderat på detta sedan jag läste detta igår och hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte in i min skalle hur fanken någon kan välja en partner framför sina egna barn!! Det går bara inte in!!!

[mia-38]
0

Näääää..Jag fattar liksom inte heller…Karln är kvar så vitt jag vet…Men han hade lovat att vara snäll vid flickorna. Men…han har ändå sagt detta!!! Och det räcker för mej. Han hade åkt ut fortare än kvickt kan jag säga!!! Barnen är ju det bästa vi har. Det är kött o blod….våra gener…som vi ska vara rädda om och vårda ömt. Man skyddar sina egna till 1000%…..

Såååå..jag fattar inte!!!!

Asa-N
0

Vara snäll!!! Jösses…..

LeTigre
0

Jag har sett/hört detta hända massor av gånger tyvärr, att en förälder väljer en partner framför barnen dvs. Det är ju inte direkt ovanligt!

Frågan jag ställer mig: är det svårare för oss att begripa det, har vi svårare att tolerera det - när (som i detta fall) en mamma väljer på det här sättet?

Asa-N
0

Nej jag hade reagerat på samma sätt om det varit pappan. Mamman här var ju boendeföräldern. Hade det varit en pappa och han var boendeföräldern så hade det varit lika obegripligt för mig i alla fall.

LeTigre
0

Ja, det är obegripligt, men som sagt händer det ju tyvärr  hela tiden.  Jag kommer aldrig begripa det själv.  Att som barn bli bortvald av sin egen förälder.. det sätter spår för livet.

MSCF
0

Att barnen går först tycker jag är underförstått, men tydligen inte för alla.. o andra sidan tycker jag att det är fel av en vuxen människa att snacka skit om andra, speciellt inför barn, Man ska väl försöka föregå med gott exempel. Annars är det rent hyckleri om man börjar gapa om mobbing och utfrysning/skitsnack på skolorna.. visavi om det skulle drabba hennes barn. Sen en vuxen man som hotar barn.. ja vad ska man säga, ut med skiten.

Christina-Lundberg
0

Jag kan bara lägga till en sak som hänt oss….

Barnens far sep. med en kvinna i slutet av maj. De hade kommit fram till att "detta fungerar ej" och att strula in och ut ett 20-tal ggr under 2 års tid är inte bra. Så det var tack och farväl.. nu är det slut.
Fadern ägnade sin tid åt barnen (som är i tonåren) och gav dem kärlek.. som de saknat under 2 års tid. Han planerade en utlandsresa med en av dem, planerade en skidsemester med den andra och den tredje skulle på en shopping tur till den stora huvudstaden… men i baktanken på barnen fanns alltid "hur länge ska det dröja innan hon är inne igen?"
Midsommar gick han med en annan tjej, då ringde hon honom och var ursinnig och frågade vem hon var.. till svar fick hon -att det har du inte med att göra, lämna mig ifred".  Sedan hade vi en festival en vecka senare.. där träffades de igen och bråkade i ett öltält (fulla). Han ringde bakfull till mig, barnen och förklarade att det inte var något mellan dem…. han var singel…
3 dagar efter det var hon inne för 23 gången…

Barna är superbesvikna, eftersom han stått och lovat dem att han skulle vara en singelpappa i sommar.
Nu är det hela mitt fel (påstår han) att barnen är besvikna och vill inte ha med honom att göra….

Varför ska jag alltid bli drabbad av mitt x och hans konstigheter… bägge vi föräldrar vill allas bästa. Men en del gånger går det inte - särskilt inte när man ljuger för sina barn.

Vad skulle Ni ha gjort…

Jag har funderat på en familjeintervention, men det är frågan om det fungerar - erfarenhet nån?

Asa-N
0

Ja det är inte lätt att råda då man ju vill att barnen ska ha kontakt med pappan i detta fall. Men jag skulle nog ta ett rejält snack med honom och tala om att barnen far illa av detta och att han bör lösa sina "kärlekskriser" utan barnens inblandning.

Christina-Lundberg
0

Tyvärr så är det gjort:(
Med det resultatet att det blir ännu värre..
Det är patat så mycket med honom och han har stått och lovat så mycket - så gör han precis tvärtom.
Så inte undra på att barnen tapper förtroendet för sin far.. det har även jag gjort… han har lovat så mycket;(
Men ack, varför ska man tro på folk - åtminstoen han.. han ljuger en upp i ansiktet.. så har han även gjort med sina vänner.

Asa-N
0

#13 Det är ju mest synd om barnen, men du har ju gjort vad du kunnat, att han sedan inte kan hålla ord är ju inget du kan lastas för.