Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 936 ggr
[mia-38]
2008-06-30 20:59
0

Alllergi?

Har du eller någon av dina barn nån slags allergi? Hur handskas ni med detta?

Vi har blivit skonade från detta. Fast min son kan reagera om grannen klipper gräset eller slår höet precis intill. Då kan han nysa sådär en 20 ggr på raken…Han är helt färdig när han nyst klart. Ger han tabletter för det ibland….

Asa-N
2008-06-30 21:04
0

Malin var mjölkproteinallergisk från hon var liten till det att hon var ca 9 år då det växte bort som dessa allergier ofta gör. Tack och lov "transformerade" det inte över i laktosintollerans som är ganska vanligt utan hon är helt frisk idag. Kan bero på att jag förde tillbaka mjölk så sakta så att en snigel verkar snabb i jämförelsen. Hennes allergiläkare trodde i alla fall att det hade en stor inverkan att jag tog det så sakta, gjorde introduktionen under ett helt år.

Nu är det bara jag som är allergisk mot fisk och ägg och något i curry-kryddan. Men det är inget större problem.

ryttarn
2008-07-01 00:25
0

Min äldsta dotter är laktosintolerant, även om proven inte visar det….

För hennes del debuterade överkänsligheten vårterminen i trean på gymnasiet, troligen pga all stress och sedan dess har hon fått leva med det… De övriga är inte överkänsliga mott något, nja det skulle vara yngsta dottern som ibland är överkänslig mot föräldrar…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MSCF
2008-07-01 00:26
0

Misstänker att grabben inte tål röda frukter och bär. Läkarna har sagt att vi bör undvika det ett tag och testa senare.. så då gör vi det.

Asa-N
2008-07-01 00:29
0

#2 Hahaha ja de flesta barn är väl allergiska mot sina föräldrar mellan varven *S*

#3 det är ganska vanligt tyvärr, men undvik även t.ex. ketchup, de brukar reagera även på det och tomat.

MSCF
2008-07-01 01:39
0

Ketchup äter han och han har inte fått några utslag eller rodnader.. tomater, alltså rena tomater skulle jag nog inte få i honom även om jag skar ut dem så att de såg ut som mummintroll.

Asa-N
2008-07-01 01:52
0

#5 hahahahaha min dotter slutade äta grönsaker vid 2,5 års ålder och än idag, när hon snart är 15 äter hon INTE grönsaker *S*

MSCF
2008-07-01 01:56
0

Ja min son har aldrig vart speciellt glad åt grönisar.. men paprika och gurka kan han ta.. en gurkskiva kan dock stanna i munnen och frenetiskt tuggas på i lätt en timme.. så jag vet inte om han är nån kandidat som språkrör för vegetarianernas riksförbund (om det nu finns nåt sånt).

Asa-N
2008-07-01 02:07
0

Det finns det säkert, min dotter är ordförande i "motståndsrörelsen" *hahaha*

MSCF
2008-07-01 17:05
0

Jaså, en riktig köttätare då mao..haha.

Asa-N
2008-07-01 17:57
0

Jajjemen, kött, fisk, potatis, ris, pasta ja allt utom grönsaker *S*

ryttarn
2008-07-14 19:55
0

När min äldsta dotter var ca 8 år fick hon för sig att bli vegetarian. Hon tyckte inte att man skulle äta upp djuren…..sen kom hon på att man då bara kunde äta frukt och grönsaker…..då gick det över….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

tira
2008-07-14 20:34
0

min äldsta ( 17 år) är mjölkallergisk och jag misstänker att även min minsta är det även om inte proverna vissat något.sen är min minsta allergisk emot något ute ????  men läkarna vet inte vad så nu äter hon medicin och ska göra hela sommaren .